Stressad!

Det är inte lätt med två... Står med full packning och bebis tre trappor ner... Tre trappor upp hör man en treåring ropa, jag är kissnödig, full panik upp och styra upp det, samtidigt som lillan ska kläs av, däremellan råka panikkisseriet komma på byxorna, fixa det, bebis som är hungrig, jag är svettig, jag ska gå på toa, får inte va ifred, försöker laga mat och stoppa nappen i min på bebis som
Vill ha den men ändå spottar ur den, hon är övertrött, samtidigt som jag ska hinna leka affär, maten är klar... Han tycker inte om, fixar annan mat... Den är för varm, bebis hungrig igen... Maten har nu blivit kall, måste värma igen, men nu är den för varm, måste blåsa... Bebis är inte på humör och vägrar somna, jag är supertrött, blöjbyten... Lilleman är trött, somnar, vaknar och kan inte sova, bebis fortfarande vaken, han somnar om och vaknar om vartannat, bebis fortfarande vaken... En bebis på varsin sida, lilleman är sjuker.. nino kommer hem... Äntligen! Båda sover ...skulle fixa lite dopgrejer idag, lite är klart, fick panik när jag insåg att det redan är torsdag imorgon och jag ska även iväg på mammagrupp och har en sjukling, en bebis och ingen bil och får tillgång till doplokal, har även en tårta som ska styras ihop... Jag tog inte mig alls vatten över huvudet... Nu gör jag som storken, stoppar huvudet i sanden.... Storyn att vara småbarnsförälder, hej på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0