lättnad.

det är skönt att känna lättnad och ett lugn inom sig. ingen stress eller press.
utan känslan att bara få vara i en vecka, eller mer beroendes på när lillskrutt
tänker titta ut. Jag var så stressad att hinna med så mycket praktik som möjligt,
men är glad över mitt beslut så jag på något vis hinner njuta mellan alla krämpor.
Somna sent inatt och vakna sent, drog dock ut på sovmorgonen ända till runt ett tiden
då jag vakna en gång i timmen med sån extrem smärta i handen och även armarna
upp till armbågen, höger handen är värst. hade sån panik. palla inte resa mig ur
sängen fick sova bort smärtan. men det blev bättre när jag gick upp. Tänk er själv när
ni får kärringstöt, den smärtan plus att när någon kroppsdel somnat och du känner hur
du är på väg att få tillbaka känseln, men i mitt fall är den på gränsen, den kommer aldrig
tillbaka utan det är myrkryp hela tiden och en obehaglig känsel i fingertopparna. weird.

-

och efter gårdagens halsbränna som brann i mina tarmar blev det affären och massa yoghurt och fil,
sen köpte jag något på apoteket, blev rekommenderad losec men den verkar efter 2h och håller i ett
dygn, fine . men jag valde en som verkar efter 2-3 minuter och går över efter 30 min. för man vill ju
ha verkan på en gång inte lida i 2 h. glöm det! :)

-

idag har jag/vi köpt kläder. halva rea priset på klädjätten i sandviken vilket resultera i klädesplagg för
omkring 20 kr ... dom har faktiskt fina och billiga barnkläder ibland, tro det eller ej.

-

Idag har jag dock inte gjort något vettigt mer än lagat mat, fick ett ryck och gjorde skinkschnitzel
med rostade rotsaker och kantarellsås . observera att allt är homemade.
låter avancerat men är så himla enkelt och blir hundra gånger godare.
speciellt människor som köper påsås. kan inte fatta det när det är så fruktansvärt enkelt att slänga
ihop en egen sås, går nästan snabbare. :D

Schnitzel . 40kr/kg på Ica = gratis . alltså skinkstek. skivas bankas, kryddas, mjöl, ägg, ströbröd. stek.
2-3 min varje sida. i riktigt smör. godare så.
rotsaker. skär ner sånt du tycker är gott och kanske lite vitlök också, salt och peppar, balsamico och olja.
körde på 200 grader, för fin färg sänkte sen temperaturen. kom ihåg att skära allt i lika bitar så de
inte blir klar olika :D .... och såsen. koka upp en fond. de vill säga vatten och kanske en buljongtärning eller flytande buljong. gör en veloute ... smält smör, vispa ner mjöl, lika delar. veloute, bränn på mjölet en stund . gyllene och så mjölsmaken försvinner. kasta ner buljongen . och tillsätt grädde. ev kryddor. puttra på.
ha i stekta fina och egenplockad svamp :D .... sen äter du dig proppmätt! :)
eller spar lite plats för lite B&J ....

avslutade kvällen med att umgås. se på tv, se på film, fixa med lite lurviga dreads och blev även tvungen
att äta lite hallonyoghurt. den laktosfria hallonyoghurten, lite dyrare, men shit vad god den är. slår alla :D

Hamnade sen framför lite surfing, kikade på massa bebisprylar/barn ... finns mycket fina grejer. man
skulle ju kunna beställa ihjäl sig men låter nog bli, hamnade även på några andra favoritsidor ...
speciellt . http://www.bagarenochkocken.se speciellt i bakningsväg. i like! =) royaldesing.se är inte så dum
sida den heller.
Hitta även en rolig grej . inget sånt bra att ha men skulle va kul att ha och smidigt.
det är typ en .... http://www.inreda.com/showProductsDetail.asp?pID=12867&cID=3&agrID=
en sån där sak .... Vill även ha en vattenkokare med ställbar temp på den, förstå vad smidigt
då kan man typ gå i sömnen och göra iordning välling utan att behöva fundera över rätt temp.
High five!  Hur klarade egentligen dåtidens generationer sig i denna prylgalna värld ;)

Hitta även många andra roliga sidor med massa saker jag vill beställa, men får lugna mig innan
jag kommit ner åtminstone halvvägs till matchvikt. och vad säger dom, att det brukar ta ett år.
den som lever får se . shoppade iallafall som nämnt lite på ellos, tror de va igår till och med.
Verkar som grejerna kommer imorgon. wehejj. julafton! :)

-

Och apropå denna lediga tid så unna jag mig själv en bokning hos frisören imorgon. Kan inte ens minnas
när jag klippte mig sist, men anledning var den att jag klippte mig i somras sen har jag haft en kockmössa
på huvudet fem dagar i veckan från augusti fram tills nyss så jag ansåg att det fick komma efter bebisen
tittat ut, men jag tänkte unna mig den klippningen redan nu. Har också försökt mig på att spara ut längden då jag alltid haft uppklippt så man kan sätta upp luggen, så imorgon kan det tänkas bli en klippning av lång page, men vi får se . ska se vad den kära frisören tycker. Kan även hända att man besöker solariet också när man
ändå är på unnarstigen! ;) man orkar liksom inte göra sig tid för sånt när man är tjock, tung, ivägen och går i skolan och ska plugga och ska hinna med diverse hushållssysslor dessutom.

Skulle dock behöva styra upp en tvättning. Men det är tungt och tråkigt.
skulle även behöva sätta mig och köra några stygn på min nya symaskin som jag fick i julklapp.
och det bästa med en veckas egentid är att jag kan faktiskt göra mig tid till såna saker.
och att jag faktiskt orkar. Tror nog jag kommer ha en hel del tid över sen som mammaledig också.
Det rycker i jobbnerven redan. nu ska jag sluta kvällssudda och spana in en massiv rea på
http://www.stylebytyra.se/ .... det verkade finnas en del godbitar på den sidan.

adjöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0