Falukorv i ugn.

Jag orkar inte hålla massa dieter men jag kan försöka plocka bort så mycket kolhydrater jag kan och så mycket halvfabrikat som möjligt det vill säga allt under 10g kolhydrater per 100g och använda mig av mer protein och grönsaker.

Falukorv i ugn!

Falukorv av kyckling
Creme bonjour gräslök
Rödlök
Zucchini
Purjolök
Grädde
Kalkon

Skär skåror o falukorven i m bonjour, zucchini och kalkon emellan och strö purjo och rödlök över och ytterst lite grädde över (nyttigare version ta kvarg eller kesella)
Ugn 200-175 grader tills det är klart.

Blomkålsmos
Kan göras i oändligt många versioner.
Enklast är koka blomkål
Dunka ner stavmixern med en skvätt grädde och smör, salta och peppra.
För att piffa koka blomkålet i grönsaksbuljong och två vitlöksklyftor. Låt lite av buljongen vara kvar och mixa m den om du vill slippa mejeriprodukterna eller ha i kesella, Pimpa ännu mer? Riv ner lite parmesan eller annan ost.

Smaklig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0