amning...

en fundering... det är aldrig ngn som pratar om sig själva när det gäller amning,
men däremot är det många som har starka åsikter om det .

därför undrar jag hur länge amma du/ni ... varför sluta du/ni?

Jag själv personligen tycker det ser lite konstigt ut när man ammar längre
än sex månader, har inget emot dom som gör det pga att det är bra,
men det känns som bebisen är så stor då.
Jag är mer stressad än vad jag tycker amningen är mysig också.
enda anledningen till att jag ammar är ju för lillskruttans skull ...
men frågan är hur länge jag ska amma innan ersättningen får ta över ...
återstår att se.

Kommentarer
Postat av: Tina

Mitt första barn så var jag entusiastisk och tänkte amma länge men det sinade efter 1 1/2 månad och upphörde helt innan tre mån. Men jag var inte riktigt motiverad. Andra barnet var jag mer motiverad men jag slutade ändå vid två månader. Tredje barnet bestämde jag mig att lägga av vid 1 1/2 månad. Mina barn är födda 82, 84 och 85. Jag tyckte det mest var jobbigt att amma och kände mig aldrig riktigt bekväm med att amma. Jag kände att jag gjorde så gott jag kunde och det fick räcka.

Följ det du känner mest i ditt hjärta och det du känner dig mest bekväm med. Det är viktigast.

Kram och jag måste säga att du har fått en riktig sötnos att älska.

2012-04-11 @ 18:12:22
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: Gabbe

Hejsan! Tänkte dela med mig om hur jag gjort med mina. Jag ammade helt från 0 till nästan 6 månader sen vela dom sluta själv de vart mer intressead av all mat,gröt och välling får man börja ge då det blev så. Hade jag bestämt så hade jag inte vela amma längre så jag hade bestämt åt dom annars om att sluta. Men alla vi är ju olika hur man tänker kring ammning, ingen kan ju tala om för dig hur du ska göra utan det bestämmer du själv =) Jätte söt tjej ni har iallafall.

2012-04-12 @ 12:50:09
URL: http://gabriellahedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0