Uppe med tuppen.

blev det någon sovmorgon för mig . svar nej. klockan åtta gick jag upp för det
var någon som kom hem från jobbet och skulle fixa en sak så då kunde jag inte
somna om sen. apropå det så hoppas jag att folk vet att ärlighet varar längst.....
så jag ringde mamma och undra vad hon skulle göra.
och hon skulle självklart på loppis så jag kände för att följa med.
var storloppis på ikeaparkeringen. och jag och mamms hittade maaaaassa fynd.
nya grejer också till billig peng. :D happy!
sen var jag och titta på min lillebror som spelade hockeycup i valbo ishall. kallt :D
sen åkte vi tillbaka till ikea och käkade lunch där. dom hade fisk med mos och kronärtskocksås.
något nytt på menyn och det kan jag starkt rekommendera. såsen var mumma! :)
sen tog vi en sväng till ifall det kommit upp nå nya grejer men vi gav upp på en gång.
sen tillbaka och kika på nästa match och sen tillbaka till valbo igen, såg att dom
hade total lagerrensning på toysrus. så det blev till att passa på att handla julklappar.
Köpte en stoooooor bilbana med massa bilar. med hur mycket prylar och högtalare och grejs
som helst. för ett värde av 199kr och kostade 499kr innan. sen köptes det ett poliskit med bilar och
motorcyklar, en toystory gubbe, ett sånt där räddningstjänstkit med alla bilar och massa tillbehör,
ett kit med massa verktyg och borrmaskin, har visserligen det redan men lär ju fyllas på
till verkstadsställningen. jag räknade ut att med rabatten så sparade jag 1000kr på dessa fynd,
sen på nästa affär hitta jag en bygg din rorri bil själv och kör den också för halva priset. så
det var inte alls dumt lär jag säga. Lagerrensning och rea sånt gillas! sen hittade jag även ett fynd
till, fodrade gummistövlar också för halva priset. och vad köpte jag till mig själv. ingenting.
tänkte på det, det lär ju inte vara lätt att vara barn i två familjer, snacka om att till hundra procent
lätt få lika leksaker eller kläder ibland av nära och kära. dubbelt upp ... :D kul sen när dom blir äldre
och börjar hajja mer och säger efter varje jul eller födelsedag, en sån där har jag redan fått.
dilemma. eller kanske ilandsproblem. så man kanske bör börja spara sina kvitton haha.
efter en trött rygg och massa spring i affärer så blev det soffplats för mig. borde laga mat och äta
för jag är hungrig men ja är alldeles för trött och omotiverad för det.
kan bli en matlåda och mjukisbrallor och en film. jajjemen. får prova om det blir en ny sovmorgon
imorgon. :D

tjillevipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0