Tupp i viiiiiiiiiiiiiin!

idag mina kära vänner har varit en dag i matlagningens tecken.
Vakna och var den tröttaste av två världar idag. åh jag var så nära att sjukanmäla mig.
delvis för att jag är sjuk. men det är slitsamt att stå i ett kök. sjuk, trött och gravid.
Men envis som jag är så ska jag dit och suga in och lära mig in i minsta detalj.

på schemat stod idag coq au vin och kyckling i curry.
kycklingen tog vi utav de delar vi har styckat tidigare.
vissa delar benade vi ur.
Och det blev en trevlig upplevelse när vi gjort klart
dessa två grytor. en gryta fick följa med mig hem
i matlåda. det intressanta med detta yrke är att man dock
luktar konstant mat om händerna. jag vet inte om jag
tycker att det är positivt nu när jag bara är hemma :P
fast jag tycker det är lite drygt att jobba i grupp. jag har
inget problem med personerna i gruppen eller att sammarbeta.
men när det handlar om att lära sig vill jag känna, prova, testa,
göra fel, göra om, göra rätt, göra själv.
nog för att man delvis gör allt själv delat på två. men det
vore trevligt att få skapa någonting helt själv och få stå för det.
nog om det.

somna på soffan när jag kom hem, helt omotiverad till att göra någonting.
kokade ris till grytan som följde med hem. ironiskt nog brände jag riset,
fast de var för jag satt och böla över en nyförlöst bebis på tvn. (gravidhormoner)
fäller en tår lite titt som tätt för vad som helst. sån blev jag!

Har tittat klart på kvällens program på tvn och nu tycker jag min karl kan komma
hem och kramas med mig. kommer nog inte somna tidigt ikväll eftersom jag lyckades
somna vid halv sex och vaknade sju! :D applåder.

frågan är vad man ska hitta på i helgen ?



tack och hej trött o förkylt sliten tjej...

Tjillevipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0