ett stycke johanna i fonden...

morning sunshine. börja med att vi fick hoppa in i köket idag.
smygstart. började med att styra upp en oxfond. rosta kött och fixa gröna saker.
hacka och grejs. sen fick vi lära oss stycka en pippifågel. blev ett par delar när man var
klar. efter lunch fortsatte vi med fonden och skumma den och även lite skärteknik.
fick hacka och skära i olika längder o tärningar och träna på lök bland annat. gick
ju fin fint de. sen skulle vi hacka purjo. jag vrålar ur mig. purjon gick ju skitlätt att hacka,
hell yeeeh. tre sekunder senare vrålar jag igen. där fick jag för att ja va kaxig och skar
ett feting jack i tummen. men åååh. samma tumme som jag redan skurit av fingertoppen
på en gång. gör fortfarande skitont ... hoppas de är bättre imorn. kul och vara invalido när
man ska stå o lära sig saker i ett kök. men vi fick mycket gjort. avsluta med silning av fond
och städning. shit vad tråkigt :D .... hahaha. har ju inte jobbat på ett tag så man har ju
vant bort dom där städrutinerna på jobbet och sånt där. :D ... men de är bra de, latmasken
ska bort ... fast dock lite trött i svanken blir jag. men de skiter jag i .
väl hemkommen så var jag helt slut. har ju inte stått upp och arbetat i sträck på länge
heller. speciellt inte när man är lite extra framtung :P ...
har iallafall kikat på halv åtta hos mig. och bonde söker fru.
jag som aldrig kikat på tv förr har blivit torsk. ensam mamma söker på måndagar.
halv åtta hos mig må - tors, sen bonde söker fru onsdagar och robinson torsdagar.
sen kan man klämma in lite idol där emellan. haha.
borde läsa lite mer papper. prov på fredag. ska bli intressant och se hur de går.
hoppla i säng. imorgon är det mer kök som gäller .... mera fonder

godnatt!

Kommentarer
Postat av: Tina

Nog för att jag förstår att du går en form av kockutbildning du går. Men VAD är det för utbildning du gett dig in på?

2011-09-07 @ 23:49:59
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: Fia

Jasså, vad fick du då? Kan nästan tänka mig att boxen jag fick stått där länge eftersom det var Januari tidningen med i paketet :)

2011-09-08 @ 07:19:30
URL: http://fiaf86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0