Trevlig Helg! eller? :)

Well, Ullared avklarat cheeeeck!
Hittade mängder med saker som man ville ha, och mer därtill, men man fick ju hejda
sig en smula. eller hejda sig ganska mycket. och verkligen fundera tio gånger extra,
är detta verkligen något som jag behöver just nu ? :D
Men i huvudsak var det bebisprylar som hägrade. och så hittade jag massa fint åt
den andre lillemannen och åt den stora också, och åt mig själv och till hemmet.
så jag kom nog hem med ett och annat fynd. och julklappar såklart.
Kan ju lova att dom här hemma varit snälla i år :D



Ett litet smakprov av allt jag hitta till underbart förmånliga priser ;)
allt från lakan, kläder, täcke, kudde, bärsele, nappar, flaskställ. osv.



Och till den andre knodden, allt från tvådelad pyamas till, spidermanprylar,
bilarnasaker, superbraiga vattentäta vintervantar, vinterskor och en jättefin
dräkt till luciafirandet, om tillåtelse finnes vill säga ;) och underställ.

Vi har även fått en jättefin barnvagn av mamms.



Sitt och liggdel, skötväska, och så kan man dra den åt båda hållen vagnen.
hur man nu ska föklara det, fick även en rosa fin åkpåse att ha i vagnen
för att bryta av med det svarta, kan hända att det blir en matchande
skötväska till det senare. men ska lugna mig med shoppande av bebissaker just nu.
Har så jag klarar mig gott och väl. Eller det vill säga jag har det jag behöver,
och mamma strypte min inhandling och sa att det kanske finns andra som
vill köpa saker till dig också och slog mig på fingarna, så jag antar att jag
har köpstopp :D

MEEEEN!

tänk er cirka 8 h bussresa ner, vi knata runt jag och mamma i 9 h i köpcentret.
med x antal pinkpauser och en lunchpaus. sen var vi på massa ställen utanför
centret också, och min rygg, mina fötter, min kropp skrek tillslut av att vara helt död.
så sitta var ju eftermiddagens höjdpunkt, men sitta och sitta i en buss i 8h hem igen,
somnade men tillslut började ryggen värka nå grönjävligt, det är inte skitskönt
för svanken att sitta i en buss så många timmar och sen gå i nio timmar framtung.
det ska gudarna veta, men vad gör man inte för lite shopping.
Kom hem 2 på natten och sov ut hemma i storvik, slog in alla julklappar och gjorde klart.
Fick skjuts till sandviken och tog en snabbdusch och drog iväg till åttan för lite middag
med hjärtat och ett annat par, fick även sällskap hem av dom med lite spel och alkoholhaltig
dryck, jag själv däremot började sega till bra mycket och vekna till rätt fort, insåg att jag hade
fått feber och frös nå enormt och kunde knappt vända på mig i sängen, shit vad dåligt
jag mådde, kändes lite bättre dagen efter då jag åkte iväg på barnkalas i gävle,
var först till valbo med sandra och sen vidare till Freja & Sannas kalas och fick lite gotta i magen.
Men vi blev inte kvar så länge, insåg snabbt att jag kanske inte va så pigg trots allt.
Så när jag kom hem hade ja fått tillbaka febern och frös och svettades igen och min pärla till
fästman åkte och inhandlade förnödenheter till en utslagen hjälte i soffan.
Somnade gott inatt kan jag säga och vaknade tidigt och låg och funderade efter många om och
men om skolan var ett alternativ idag, vilket det också blev.
Vill inte missa något jue! =)

Vi bakade bröd, ska fortsätta med det imorgon.
Har slängt i en tvätt, mina kockkläder som inte blev
tvättade i helgen då jag var som sagt död.
Har även tryckt i mig mellis i form av nybakt bröd. göttigt! :)

Så nu ska tvätten hämtas, sen ska jag kanske ställa mig i köket och härja
lite, och finns orken så kanske jag orkar städa till och med. vad vet jag.
kanske inte gör något alls heller, rätt skönt det med.



Hälsningar från en tjockis. som försöker iallafall se lite söt ut ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0