Snart så ...

Jahapp, vad ska vi skriva idag då, skola som vanligt, riktigt jäklarns trött imorse.
Började morgonen med prov, fatta ingenting .... eller jo jag skrev, men jag kommer
nog ha en jädrans massa slarvfel, hoppas på de leder till ett mvg iallafall, efter det hade
vi praktiskt prov, skulle göra tartetartin och creme anglaise, alltså en speciell sorts paj
med vaniljsås. kan ju säga att det blev lyckats faktiskt, jag är nöjd med resultatet,
sen efter det skulle vi göra våra egenkomponerade recept på lammracks som vi knåpat ihop,
Jag gjorde marinerade lammracks med vitlökssky, svamprisotto och blanchade grönsaker,
det blev också gott lär jag faktiskt erkänna, men det kändes som det tog en jädrans tid.
Känns i ryggen idag, var inte från skolan förrän halv fem, riktigt slut i kroppen,
däckade vid 18 i soffan och vakna vid 19, känns ju skitvärt att somna då när man ska
upp igen, sen var det dax för matlagning igen, känns som man inte göra något annat,
nästan så man är som besatt hahaha ....fast äta bör man annars dör man,
skrapa ihop lite fläskkorv med stuvad potatis och krispig bacon, mummigt sörrni.

Har kikat på robinson... stör mig på att dom säger emot varann, vad kul sen när dom
får se hur det egentligen var på tvn, fast tvn kan ju faktiskt vinkla det också.

avsluta min kväll med sista laddningen av min supergoiga sorbe jag gjort. få se om
man någon gång kommer lyckas göra en lika god igen :P

Ska kanske ta mig en dusch och krypa ner i sängen och kika på fråga olle dokumentären,
väntar på att hjärtat ska komma hem och se sin överraskning ;)st
Imorgon är det en jättekort dag, sen helg, sen ledig måndag, sen ledig fredag, skön
vecka nästta vecka plus att det är höstlov så det blir teori nästa vecka och inget kök,
även fast jag gillar att stå i köket kan det faktiskt bli skönt med ett litet pluggbreak.
alkoholhantering, som jag redan läst så jag får se hur mycket man kommer ihåg :D

Har inget mer att tillägga.
HEEJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0