Världens hormonsdag!

Idag vaknade nog fröken Sjöberg på fel sida. Herregud att så mycket ilska och irritation kan fylla min kropp, helt sanslöst. Idag i skolan skulle vi stoppa korv och de gick inte efter mina planer så i ren frustration och irritation blev jag tvungen att låsa in mig på toa och andas... Den här graviditeten har då hittat sidor som jag inte visste fanns, herregud, Goa, positiva och glada jag, bittrare än en knölig potatis. Haha. Jag var så sur på allt och alla till och med korvfanskapet. Men prinskorvar blev det och gott smaka dom. Imorn fortsätter vi med julmaten... Mysigt när man får julstämning och det lär ju komma upp mer julpynt nu i veckorna.
Prata med mamma på vägen hem, blev på bättre humör... Och ännu bättre humör när jag kom hem. Lillskrutt hade kommit också :) tog tag i sista målningen av ett skrivbord sen ska de borras lite i väggarna så man kan göra ett fint flickrum.
Gjorde en god fiskgratäng också, super enkel...
Torsk kokt i fond, salt, peppar, lite citron, hackad o fräst lök.
Stek champisar i mycket smör, pudra m mjöl späd med buljongen från fisken och låt koka ihop med grädde och lite mer kryddor och citron, vitt vin om
Man vill, gör mos, gucka ihop allt på med riven ost in i ugn 275 grader tills de är klart! Alltså fin färg ;)
-
Apropå något helt annat... När man inte är och härjar runt i affärer och går i skola hela dagarna är idéerna på botten, brukar alltid komma på bra julklappar men i år står de still till min mor och far, kan någon ge mig ett bra tips eller två? Bara dom kvar nu... Skönt att dock ha handlat allt I god tid, men man måste när man är student och inte får storkovan längre så man lär till och med planera sånt. Puh, drygt att bli vuxen och behöva använda hjärnan.
-
Nu ska jag äta världens godaste chokladkaka och titta på leila när hon bakar. Och sen då? ....sömnrubbningarna är ett faktum och ryggen dessutom, det gör mig arg. Vill så mycket.

Och ps imorn ska vi föräldrautbildning få se vad dom har att säga.
Jag läser iallafall Annas profylax. Rekommenderar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0