Hoppsan.

Jag hade visst inte bloggat på över en vecka .... hade tänkt att jag ska, jag ska ... men så blev de aldrig så.
Har inte pysslat med alltför mycket som vanligt. umgåtts med mitt hjärta . och småpysslat lite här hemma.

så vi börjar med dagen idag.
Vakna. baka low carb bröd. leverpastej sitter som ett smäck på den brödbiten. så gott.
sen blidde det en timmes morgonprommis.
för att sedan åka ut på lite ärenden, leta efter korgar till min fina smyckeshylla som jag
och min karl har knåpat ihop.



hittade inte min kamera så det fick bli en liten halvsuddig bild med min
skitiga iphone lins. men de får duga. :D jag gilla de iallafall .
fast jag har inte hängt upp allt som det ska, men det blir toppen när det
är klart.
När vi ändå var i knåpartagen så kom jag på ett bra sätt att göra av
med alla solbrillor på . looki, looki ;D



och tre krokar längst ned att hänga nycklar på ... passar som ett litet
smäck i våran hall. i like it alot. :D

.... fortsatte min dag med att råka somna i bikini på balkonen och vaknar upp
yr och sjöblöt. så det var lika bra att dra på sig träningskläderna igen och
satt mig på körskolan 1,5h och sen gymmet 1h.
och sen avsluta jag kvällen med att dra ihop den mummigaste lasagnen någonsin. :D
avslutar med lite tv tittande, så kanske lina slinker in en snabbis också.



lasange...

spenatplattor.
köttfärsås.
becamel.
mozarella.
riven ost.

Har lovat att bjussa på lite recept så jag lär väl göra det då : )



Krämig Kyckling och ostsoppa

Kycklingfileer
fänkål
gul lök
champinjoner
kycklingbuljong
grädde
creme fraiche
riven ost
morötter
timjan
paprikapulver
salt & peppar

Koka 8 dl vatten med kycklingbuljong. vitt vin.
stek lök & fänkål och champinjoner glansigt.
tillsätt i buljongen, ha i grädde.
låt koka ihop en stund.
mixa med stavmixer.
ha i kyckling, morötter, resten av champinjonerna.
krydda.
låt allt koka samman i ca tio minuter. tills kycklingen är
igenomkokt och det är al dente på morötterna.
ha i ca 1 dl cremefraiche och ca 1 dl riven ost.
låt puttra ett tag till .  och servera.
man kan modifiera receptet lite efter tycke och smak.



Chokladkaka med smält choklad

vanlig kladdkake smet . med smält choklad i ...



Tobleronemousse

4 pers.
15 min + 60 min i kylen

150g toblerone
1 dl grekisk yoghurt
1 1/2 dl vispgrädde

smält chokladen.
tillsätt yoghurten.
ha i vispad grädde.
rör om.
kylen 60 min.

garnera med frysta hallon.



Ugnsbakad pangasusfile med blomkålsmos

bacon, smulat bröd, lök . stek i smält smör med paprika krydda.
rör ner i en bunke med creme fraiche. kryddor och tomatpesto.
ha på röran över fisken.
som stått inne i ugnen tio minuter. med salt o peppar och pressad citron över.
efter röran är på. ha på skivad tomat och äppelbitar.
låt stå i ugnen tills fisken är genomstekt.

Blomkålsmos.

koka blomkål med 2 vitlöksklyftor.

ta en elvisp, tillstätt grädde, en klick smör och parmesan.

vispa ihop. klart.

Tack och hej för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0