Officiellt.

tänkte förövrigt informera för er som missat det att jag är inte tjock, Jag är gravid ...
står i det där härliga mellanläget då man ser mer tjock ut än gravid men vad gör det.
Jag/Vi ska få en liten plutt och hur trevligt är inte det, kanske rätt ofattbart.
så i brist på annat tänkte jag fylla i en sån där lista som alla fyller i . kan dom kan jag ;P

Graviditetssymtom: Lite av allt, växtvärk, ömma bröst illamående, hormonrubbningar ;) osv, osv.
Positivt gravtest i vecka: slutet på maj tror jag ;P
Vilka jag berättade först för: Vi tog reda på det tillsammans men först blev nog Mamma & Pappa & Bettan
Min barnmorska heter: Eva tror ja ;P
Vikt vid inskrivningen: - 2 kg sen inskrivningen idag ; )
Mat jag bara måste ha: det är mycket det jag är sugen på just för stunden, men fisk har jag haft sug efter men mest har det varit frukt och fruktsallad, frukt i alla dess former och piggelin och glass.
Mat jag absolut inte kan äta: när jag mådde som sämst så var de köttbullar och falukorv, sen blev det grillat, sen blev det uppvärmd mat dagen efter. stekt mat. varm mat. mastig mat. drygt :D
Illamåendet började: smått i början och blev extrem mellan v7-9
Och slutade: det lättade vid v11-12 och nu är det bara ciggarettrök som får mig kräkfärdig
Mina första mammakläder: ett linne tror jag. sen leggings.
Första sakerna som vi köpt: nå bodys & pyamaser.
Barnvagn, barnsäng och bilbarnstol: Det får bli inshoppat längre fram ....
Då kände jag bebis för första gången: första fladdret kom v14 jättemycket sen v15 ... sen har de minskat, men det kanske minskar i samband med mindre plats ;)
Då kände pappa första sparken: för tidigt : )
Vi tror att bebisen i magen är: Hoppas på en flicka då det redan finns en pojke med i bilden ;P
Namn vi funderar på: Har ett tjejnamn klart men inget killnamn ... så det återstår att se vad som händer efter UL
Grejer som händer med min kropp: Magen växer och blir hårdare, finnar i ansikte rygg, överallt, röda prickar, typ hormonprickar, vatten i kroppen, stora boobisar :D och ett jäkla humör.
Så motionerar jag: Ingenting förrän nu den senaste veckan då jag äntligen börjar må bra, så det blir vardagsmotion och små prommisar. 
Värsta graviditetsminne: v 7 - 9 då jag mådde konstant illa åt allting och var så trött och sov och mådde skit ... det var riktigt jobbigt.
Bästa graviditetsminne: Första fladdret i magen och första UL v14+5
Besvär under graviditeten: trötthet mest.
Halsbränna: väldigt sällan än så länge
Ryggbesvär: om jag står längre. 
Bäckenbesvär: Nej.
Muskel och Vadkramp: nej
Åderbrock: Nej.
Nästäppa: nej
Urinvägsinfektion: Japp, alldeles nyss v15 känns som det är en till på ingående, öm som tusan drygt.
Känsligt tandkött: Nej.
Bättre hy och hår: Sämre hy, håret har jag inte märkt någon skillnad på.
Illamående: Kommer och går, mest på morgonen om jag är riktigt trött och fått sova dåligt.
Ömma bröst: extremt, typ rör du så dör du. 
Viktökning: hittils - 2kg hahaha .
Trötthet: extremt trött i början la mig tio sov till tolv. nu är ja mer kvällspigg men sover fortfarande långt in på dagen, går jag upp tidigt är hela kvällen förstörd och som idag, jääättetrött, borde sova middag, men tröttheten kommer och går upp och ner i vågor. så det är lite drygt. 
Upp och ner i humöret: Ja som tusan, och när ja inte äter är ja hemsk, och om ja sovit dåligt. jag är riktigt hemsk ibland eller så gråter jag. haha
Strimmor på magen: Jajjemen. och fler kommer de väl. lär väl inte kunna undgå dom.
Putande navel: nej
Svullnader: nej
Yrsel: Nej
Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: Ja.
Blodbrist/järnbrist: inte vad jag vet
Sammandragningar: vet inte
Sömnproblem: . olika
Blödningar: Nej.
Nytt konstigt matbehov: mest att jag kan bli sugen på sånt som jag normalt sett aldrig skulle äta.

Så, hoppas det var av intresse. kan meddela att idag är vi inne på v16+2 eller (v17) blir helt snurrig av alla sätt man kan säga det på. nu längtar jag bara tills nästa UL .

Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Tina

Vad roligt :))) Så spännande :)))) Då får jag önska er all Lycka till !!!! :))) En stor kram till er.

2011-08-27 @ 23:06:15
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: Lisa

Nej men åh så roligt! Grattis!

2011-08-28 @ 12:31:46
URL: http://lisahansson.blogspot.com
Postat av: Amelie

Grattis till graviditeten!! Jag anade det nästan när Monika skrev något om att hon "hörde nyheten" ;)

2011-08-31 @ 19:42:50
URL: http://ihuvudetpaamelie.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack tjejor =)

2011-08-31 @ 21:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0