Duktigt!

Sådär .... nu har jag lite saker jag kan checka av på min lista.
städning . en halv check. de är stökigt igen :D
bakning av pattsans supernyttiga och goda bröd. jag är frälst :)
omplantering av alla mina små plantor... tyvärr va inte gurkplantorna
med i matchen så vi får se om dom är det imorgon när dom fått
mysa in sig i ny jord och nya krukor. haha.
även hunnit med fyra långprommisar på tre dagar. klapp på axeln.
samt rensat ur min garderob på massa kläder.
så nu är det bara nya kläder i min garderob. tjoho.

hade pattsan på besök här hela dagen, det gillades.
sen kom m&m och mamms på fika.

så det har varit full rulle hela dagen ... avslutade kvällen med ett expriment. middagen alltså.
alla säger ju att man ska äta fisk. så jag tänkte pimpa min fisk med lite man tager vad man
haver. men man kan ju antingen lägga till eller ta bort, men jag ska bjussa på receptet ;)

PANGASUS I UGN m. BLOMKÅLSMOS



Ingredienser.

Pangasusfileer
bröd
bacon
champinjoner
gul lök
riven ost
creme fraiche
pesto m antingen soltorkade tomater eller paprika och cashew (om man vill)
citron
Blomkål
parmesan
vitlök
gräslök
äpple

Hrm, tror det var allt.

Började med att lägga in fileerna på en klick smör i ca 10 min i ugnen.
hade på pressad citron och lite italiensk salladskrydda o flingsalt.

under tiden gjorde jag iordningen fyllningen som ska ligga ovanpå.

en klick smält smör i pannan, fräs det med paprikakrydda och hackad lök,
fräs samman det med champinjonerna tills vätskan typ försvunnit.
Ös finhackat, eller smulat bröd. vilket som och riven ost samt bacon.
stek på det tills det blivit ihopgeggat.
Blanda sen ihop det med lite cremefraiche och paprika eller tomatpesto. om man vill.
och lite finhackad gräslök.
sen lägg det ovanpå fileerna och toppa med lite hackade äpplen på toppen.
sen låt de stå i ugnen lite mer än tio minuter till . fisk går fort. :)

Blomkåls mosen så hackar jag sönder blomkålet i bitar lägger det i en kastrull
med två vitlöksklyftor. låter det kokas al dente ... typ :)
sen pluppa i det med en klick smör och en matsked grädde ... eller mer efter
tycka, ha i lite salt och svartpeppar och lite parmesan. sen är det bara
att mosa ihop med stavmixer eller elvisp, eller vad man har till hands.
och rör sen i hackad gräslök för det finas skull .

mumma i magen :) och ett jäkla kvälls experiment haha.

  

Jag säger som så . tack och hej leverpastej och sönderhostad tjej.

imorn ska det deklareras. trök.

bjussar på lite gurkplantisar också ;D



TJARRÅ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0