i - landsproblem nr 1 - Snusnäsduken.

Har ni aldrig tänkt på den så kallade snusnäsduken
Jag lovar den förekommer inte längre bland våra generationer,
men den förekommer på ålderns höst.

Jag kommer ihåg att redan som liten rynkade jag åt näsan för
detta ilandsproblem.
Men säg mig, vem i dagens läge tycker att det är fräsht,
då förekomsten av dessa snusnäsdukar ligger till 80%
i gamla gubbars fickor. Nå, låt den ligga där, men när man
ser hur dom gång på gång plockar upp den duk ur fickan
och evenuellt, snyter sig, knölar ihop den och lägger den
i fickan igen, eller så får dom en svår hostattack och hostar
ur sig lite slem i denna duk och lägger ner den i fickan.
Jag menar, i dagens läge skulle man ju knappast vilja
vara ficktjuv på mogendanser om man skulle råka få
upp en skrynklig tjugolapp indränkt i snor?

Och i mttjobb så ser jag detta dagligen då det är mycket
pensionärer runt omkring mig hela tiden, och jag får panik,
när dom sedan kommer och ska ge mig sina pengar
när jag måste ta betalt. En total bakteriehärd.

Så att säga med detta så snälla, lämna snusnäsduken hemma,
andvänd engångsservetter istället, till och med det finns ju.

Så tänk på det nästa gång ni tar i hand med en pensionär.

För en snusnäsdukfri & bakteriefri värld. Hejja, Hejja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0