Rastlös själ.

Ge mig vägledning, Ge mig ro?

Har en förmåga att väldigt ofta känna mig rastlös.
Har en förmåga att jag vill göra allting, samtidigt som
jag inte vill göra något.

"Våg som man är, är det inte lätt att få dessa två vågskålad balanserade"

Känner mig ofta rastlös men kan ändå aldrig få nog av nya utmaningar.
Viljestyrkan finns där, men den vill så fruktansvärt mycket så jag hinner
inte med själv knappt ibland, och det kan bli riktigt jobbigt.

Jag är tillfreds med tillvaron men det känns som jag hela tiden har
en strävan efter något mer, vilket visserligen är bra, för det ska man
ha, man ska aldrig nöja sig med det lilla, men det är ändå jobbigt
att ha ett tomrum som man känner att man måste fylla, med något eller någon
vad vet jag, men det är något som ger mig den känslan ibland.
Ibland kommer den ofta, ibland inte alls.

Den skapar till och med en känsla av att inte vilja vara ensam,
att alltid ha full fart omkring sig, Jag tycker inte alls om att vara
själv, nog för det är nyttigt och jag är det också, men eftersom jobbet
man har involverar i människor, människor i mängder så har man vant sig,
samma lika hemma, folk omkring en jämt, ibland är det skönt att komma
hem, andas och njuta av ensamheten, men innerst inne får jag känslan
av att jag klarar inte av att vara själv och då kommer dessa saker in i mitt ekorrhjul.

Saknaden, ensamheten, otillgängliheten, ovissheten.

Vad vill jag göra, Vart vill jag vara, vad är det jag strävar efter, vad är det jag egentligen vill?

Det är inte ofta jag stannar till och ställer mig dom här frågorna,
stannar till och unnar mig själv en tanke och funderar.
Men det är rätt tråkigt att inte ha någon att dela dessa tankar med heller.
för vem skulle det vara egentligen, har jag ens försökt dela med mig av dom?

Just nu vet jag ingenting, men ändå vet jag allt.

exemplena är många, och fler kommer dom bli. sinnesfrid, vad är det, finns det?
när kommer den, med åldern ? ....

Ibland tror jag att jag vet, ibland känner jag mig som tre år igen. bortkommen.

Jag får väl helt enkelt köra på igen då .

Nya låtar på min playlist. beroende.

15h i mitt liv, kanske hittills var dom väldigt bästa på länge.
det är nog så att det man inte har, det är det man vill ha,
varav just nu i denna stund, dessa känslor.

vägledning, ge mig!



Tack o hej , ung och förvirrad tjej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0