Vart ska man börja?

Ja, vad ska man börja med, alltså börja med att unna sig själv först, för nu har jag
inhandlat diverse konstiga julklappar, såna som ingen i hela världen skulle få för
sig att köpa till ngn i julklapp, förutom jag då, kan tyvärr inte dela med mig utav
detta just nu, men när lönen inkommer den 23e, så har jag en hel del att spendera
för jag lär ju ge mig själv julklappar också, och eftersom jag är sämst på att blogga
och vill göra det, men har två halvtaskiga datorer som jag skulle vilja hoppa på,
så kanske en ny laptop ligger etta på unna listan, jag tror nog faktiskt det,
unna listan nummer två är nog extensions, måste bara knata in på frissan och
kolla vilken färg det ska bli bara, men jag skjuter på det, för det är en dyyyr
men ack så underbar utgift.

sen tänkte jag tillägga att jag gjorde en väldigt impulsiv grej förra veckan,
följde med en kompis som skulle tatuera sig och jag har alltid velat haft en
dermal anchore, en piercing som man placerar någonstans på huden,
skär ett litet snitt och sätter dit en platta, vilket jag gjorde alldeles bredvid ögat,
nu sitter en läkplatta där men ska snart in och sätta dit en diamant, kanske
inte så smart gjort med tanke på mitt yrke, men diamanten som kommer sitta
där kommer vara så minimal, som ett litet pricken över i;et på min skönhet kanske,
haha men skämt och sido, det är fint, jag gillar det. Får hoppas bara att mina
högre uppsatta inte har något att tillägga om detta.

Körkortet också, försöker få in det i mitt lilla huvudet, men pluggteknik är inte min starka sida,
ringde bettan för lite uppmuntran för hon har alltid förgyllande svar på allt.
så nu är motivationen en smula bättre. Vill att körtillståndet dimper ner i brevlådan så man
får börja köra, så man känner att man är på g med det hela .

Har även skickat efter lite pix på framkallning, har en fenomenal ide även detta som julklapp.
Det är faktiskt roligare att ge personliga julklappar sånt som man minns, inte materiella saker,
det ska alltid finnas en liten bit av johanna hos alla ;) hahahaha ....

funderar också på om jag ska fortsätta leka hemmafru och baka lite pepparkakor, eller kanske
ett pepparkakshus, det är faktiskt något som hör till julen eller om jag ska åka hem och baka
lussebullar med mamma, det är ju faktiskt snart lucia ;D ... sen på söndag ska man hem till
mormor och få försmak utav julen, med julbord, i like! .... stämning! hoppas bara karln är villig
nog att bli lite plågad och följer med ;D

Har faktiskt lekt hemmafru nu många ledigheter, men det är mycket roligare att laga mat och baka
åt alla andra än sig själv, för annars äts det ju inte upp iallafall, förr förra gången jag var hemma gjorde jag frallor med rivna morötter i, klapp på axeln åt mig, gjorde även sockerkaka som jag glaserade med choklad, sen kladdkakemuffins och kladdkaka såklart, hrm, tycker jag om choklad or what ? ;D ...
sen fortsatte jag i den trenden förra ledigheten och gjorde dumlekakor med noblesse, dom är himmelskt
goda och det är stor åtgång på dom, gjorde även två cheesecakes en med hallon i och en som vi åt häromdagen
då min killes son fyllde år, det är nästan så man tror att jag ramlat och slagit huvudet, men jag jobbar
inte inom restaurangbranschen utan vidare, det lär ju ligga ett intresse i det hela, som igår så gjorde jag hemgjord pizza, och jag kan lova att den var godare än tiominuterenkvart haken här i stan ;) deni!
plus att jag provade göra mos på broccoli, det var helt galet gott, det är något som tåls att provas på,
dessutom perfa om man pysslar med gi dessutom. I liiiike! ... nog om mat, börjar bli en tjockis igen,
och det är inte ok, eller sambokilon, kalla det vad man vill, det är väl latmasken som krypit fram ur sitt bo igen;)
men det är ingen ide att göra något åt saken innan jul iallafall, så det får bli ett nytt nyårslöfte,
att kavla upp ärmarna och dra en månads deffträning, köpte på mig lite produkter från min morbrors webshop som slår upp portarna runt årsskiftet http://www.faltparagraf.se/godjul.htm ... där är ett smakprov.

klockan är mycket men vem vill sova när man får krypa ner i en tom säng, inte jag iallafall,
men snart kliver min kärlek av sitt skift för denna vecka så har vi en mysig helg att se fram emot.
det gillar jag! plus att det kanske kommer en liten småtting och lever omkring, det gillar jag också.

Nu har jag skrivit för mycket, men vi får väl se vad som väntar i helgen ;D

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0