Mat & Vin mässa.

Hej hej välkoooooommna ..... som dom säger varje gång man kliver
på båten och så tar dom en bild. klick .
Haft en rolig dag, vinkunskap förmiddagen, shooters och drinkar blandades
i baren, uppdrickning duschning och fixning .... sen drog vi på mat,sprit
och vinmässa på svenska mässan i göteborg, interfood.
Man fick köpa varsitt glas sen gå runt och provsmaka på allting, rätt intressant
nu när man läst om vin och fatta vad allting betydde, dock inte allt men man
hade åtminstone ett humm om saker o ting, vår lärare var där också
för svenska bartender gillet. Hade kommit ut en ny fishermanshot med
lemon smak, och den vill jag lova, jag gillar inte shot, men denna var
galet god, så de blev ett antal, plus massa olika viner, öl och päronkonjak,
ah u name it, och alla var sjukt trevlig och nå folk från ett ställe trodde vi
 var inköpare så dom pracka på oss allt från deras station ... bland
annat grappa. good . de va äckligt. Så väl lämpligt till stängning var man
rund om fötterna så jag, lauris, lärare med sällskap drog till skolan och
tog en öl och några shot sen däcka laura och dom drog hem,försökte
tappert få med henne ut, men de gick då faaaan inte ... sen skulle jenni
ringa så i väntan på henne så vakna jag av att de ringer, jag ligger och
sover bredvid laura båda avdäckade vid elva, fattar ingenting och jordens
huvudvärk, COLA ... gick ner på stan och köpta cola, så jag hoppas
inte baksmällan smyger sig på imorgon, klockan är bara tolv, men de
räcker bra, är fortfarande svårt onykter efter alla blandningar av gammeldansk
och branca menta, gudskelov... denna dag har fått gjort sitt,
kvällen är dock tidig men det räckte för mig så jag säger tack och godnatt.

Hörs imorn, då är de plugg inför sista slutprovena som gäller på fredag.

TJING!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0