Lycklig.

Kan minnas för ett och halvt år sen hur lycklig jag var då, och hur dåligt jag
mått sen dess ... men nu är jag tillbaka och känner mig lycklig och mår
bra över min livsituation, har dock lite grejer som måste ta tags i som spökar
i mitt huvud och så ger mig panik i kroppen ibland, men för det är jag lycklig
och känner att jag har hela världen framför mig. Det känns med andra ord
bra och jag är glad att det äntligen går bra för mig efter alla motgångar jag
haft på senare tid.
Lär ju berätta om min praktik, nervös som jag var så gick allt toppen,
togs emot med öppna armar, och alla var jätteglad och trevliga,
det var rätt lugnt och saker och ting drogs inte igång förrän vid elva¨
snåret, så det var då man fick kavla upp ärmarna och se vad man gick för.
och det kändes riktigt bra, kvällen flöt på och vi hade galet trevliga gäster,¨
hade en dryg jäkel på hela kvällen som skulle berätta för mig skillnaden
på mörk och ljus rom, kanske var fel person att dryga med eftersom jag
precis gått skola och min fakta i huvudet är rätt färskt. Men de gjorde inget
jag var i ett lyckorus och stod och hinka ut öl och drinkar om vartannat, proppad
kö hela kvällen och de flöt på, det kändes ändå som dom var nöjda också,
för vem vill inte göra bra ifrån sig ... för som praktikant är det mitt ansvar också
att lära sig saker och ting, det är min chans att utveckla mig och även göra
ett bra jobb så andra blir nöjda, så tummen upp för denna kväll!
Men man var måttligt död när man kom hem, blivit så slapp nu när man haft
semester ... men nu blir det andra tag, slut på slappandet, funkar inte att ha de så.

Idag sov man dock inte så länge, så upp och hoppa blev det så har jag tagit de lugnt
mestadels av dagen, sen kom pattsys föräldrar och bjöd på fika och var här en stund,
sen kom mich och hjälpte mig och bettan att fullborda ett projekt vi började på, att nämligen
bygga en kattbräda åt hennes katt upp på balkongen, säger bara det, TAJKONS!
men det var roligt :) Sen gick vi och handla morotar, sen gick vi vidare och skrev¨på
lägenhetskontrakt åt mig, skönt .... så jag får börja flytta in redan nu om jag vill,
man kanske ska ta tillfälle i akt? ;) sen har jag varit sugen på pizza i övet 2 månader...
så vi tog tillfälle i akt innan jag ska bli nyttig igen och proppa i oss pizza, jag pattsy, mich o tim,
sen såg vi film och spelade monopol, och sjukt nöjd blev jag som vann haha ;) ...
har man inte tur i kärlek så kan man väl åtminstone få ha de i spel tycker jag.
Mjaaa, men då är denna kväll över, ska somna framför bettans tv tänkte jag,
sen blir det hemgång imorgon och skvallra med mamma om allt som hänt den senaste
månaden och vad hon pysslat med i italien, sen kan ja fethajja att jag ska besöka
storviks gym, känner verkligen för att börja träna på riktigt nu, time to do it! :)

Ah men vi säger väl så, puss  & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0