Story !

Det var en varm sommardag, benen var lätt brunbrända, klänning och sminket satt som ett smäck ... Jag tittade flera gånger i fickspegeln från att tåget lämnade sin destination mot det som komma skall ... Nervositeten ökade i takt med att tåget närma sig och jag kunde lätt känna hur jag smått tappade andan när jag hörde konduktören ropa ut den slutliga destinationen. Jag reste mig upp, rätta till klänningen och bättrade på läppglanset en sista gång. Gick med bestämda steg mot upphämtningsplatsen och man hörde hur mina pumps slog mot asfalten och ljudet av dom små hjulen till resväskan smattrade. Jag stanna ... Och väntade, vad hade jag för förväntningar? Var det som jag mindes? Jag tog på mig mina snygga solbrillor och rätade på mig så jag fick en stolt hållning. Snart gled det in en snygg svart bil med tonade rutor framför mig och jag kände hur jag höll andan .... Ur klev han med det vitaste pepsodentleendet och dom blåaste ögonen, kläderna, håret, ja allt var perfekt. Han kramade om mig och sa några vänliga ord och tog min väska och stängde dörren åt mig. Vi åkte en vända och pratade på innan vi kom hem till honom, förväntningarna var höga. Han visade mig runt och mörkret började komma... Han tog mig med in i köket där han drog ut stolen åt mig och bad mig sitta ner. Tillslut kände jag mig smått missanpassad men njöt ändå av stunden, han hade dukat upp med de exklusivaste ostarna, nybakt bröd, mörk choklad och jordgubbar, och satte igång en playlist med romantisk musik i bakgrunden. Vi började prata vin, jag kan vin, men kanske inte så bra, han bad mig välja någonting, men jag bad han välja, han tog fram en chablis, min favorit som jag nämnde förut i förbifarten. Han kom ihåg. Samtalen blev långa och vi pratade om allt mellan himmel och jord, kunde inte ta blicken från hans perfekta ansikte men tittade smått på hans blänkande klocka han hade på armen, han började skryta om pengar, jag är inte så imponerad av pengar. Men hade inte undgått hur det såg ut där hemma och märket han hade på sin piké. Vi förflytta oss till vardagsrummet och avnjöt mer vin och jordgubbar. Han matade mig med choklad och det var som att vi hade känt varandra länge, kunde trots det inte känna mig alltför avslappnad. Mitt perfekta jag var bara en fasad gentemot han. Han frågade om vi skulle gå upp till hans relaxavdelning med öppna fönster mot stjärnhimlen, valet var självklart. Vattnet var varmt, jag blev blyg, han var perfekt. Vi sjönk båda ner i badet och han bjöd på varsin Morgan och cola, han flinade och sa att om jag rökte så får jag göra de nu och flinade. Han visste, jag vågade inte bryta min fasad men äntligen kunde jag. Han ville också ha, feströkare påstod han. Vi kysstes, jag kände mig nervös. Vi pratade och tittade på stjärnorna. Klockan blev mycket och vi gick till sängs, i den specialbeställda, jättedyra sa han med dyra lakan. Vågade man ens sova i den? Jag njöt, kände mig som en prinsessa som sjönk ner i den mjuka sängen som omfamnade min kropp, vi sov inslinrade i varandra. Morgonen grydde, ville jag att den skulle komma? Vaknade, blottad, min perfekta fasad var borta, nyvaken och skör. Såg att min röda färg hade lämnat avtryck på huvudkudden, jag vände på den fort innan han vakna, han såg på mig med ett leende och önskade mig godmorgon, han sa att jag kunde ta en dusch och att han hade lagt fram handdukar åt mig, jag kände mig verkligen omhändertagen. Nu skulle jag hem, fick jag samma känsla som igår, det kan jag inte sätta fingret på, men vi njöt i varandras sällskap eller fasader, det var här och nu, jag gjorde mig iordning och han lämnade mig vid tåget, vi tog avsked och sa att vi skulle höras igen, det gjorde vi aldrig, det enda som fanns kvar var ett avtryck på hans kudde och minnen som får en att le ibland, prinsessa för en dag ....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0