v35 (v36)



V35 eller v36 i folkmun. kalla det vad du vill. tycker magen blivit mindre än för några veckor sen,
kan det bero på att den sjunkit eller så kanske det beror på hur man tar bilderna?
Fast det är samma sak när man står i spegeln och är kritisk eller när man tittar på ett foto någon tagit,
man ser inte alls lika dan ut på fotot som man tyckte när man stod framför spegeln.
Inte lätt att vara tjej inte. Hade räknat med att jag skulle ha en mage lika stor som en pilatesboll,
men jag är glad att den inte blev så stor eftersom jag ska trängas i ett kök i en månad och då är
magen som finns stor nog att bära på! :) Trodde aldrig jag skulle vänja mig vid min stora mage.
Tyckte innan att jag var den tjockaste och fulaste på hela jorden, nu tycker jag att magen inte är stor
alls. Och jag ska snart bli av med den. Snacka om att man kommer ha fantomrörelser sen i magen när
man är van med alla sparkar.! :) Hur som helst så är jag lika rund som barbamamma och längtar
tills jag får lukta på en bebis, längtar tills jag kan sova på mage igen.
Nu har jag svamlat nog om mina tjockisfunderingar, gravidfunderingar, magfunderingar ....
och jag börjar bli aningen nervös inför förlossningen, för ingen annans är någon sig lik. så jag undrar
hur det kommer bli för mig. Man vet ju faktiskt ingenting och det kanske är det som skapar nervositet,
när, var, hur ? Och hur kommer jag reagera, hur hög är min smärttröskel, men det är något man snart
kommer få svar på, om jag är coollugn eller helt övertaggad. återstår att se ...
Idag är det exakt en månad kvar till beräknad förlossning.
Men jag har inte tid att vara nervös över det mer, är mer nervös över min praktik som nu börjar närma sig,
ska vara på plats om en timme och det pirrar på bra mycket i magen. Ska packa ihop min väska med
mina kockprylar och sminka till facet så får vi se hur detta går. pirr. pirr.

Hörs!

Kommentarer
Postat av: H.Janmicks

Vad roligt att följa dig å din mage! Du ligger många veckor före mig, men jag antar att tiden går fortare än man tror! ;) Ja, tänk att snart är du mamma! Härligt!

2012-01-02 @ 17:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0