Första skoldagen - Check!


Min sista lediga dag spenderades med att hämta skrutt, sen åkte vi och hämtade
min bortglömda kamera och hälsade på en farmor en sväng, ett måste när det
var längesen sist. Sen gick vi på cirkus, lite B eftersom de inte var någon elefant med
men vi gick ju inte för min skull så! :) Så det blev popcorn, saft och godis ...
och i pausen blev det ponnyridning, och det blev någon blinkande grej som varje unge
skulle ha, det sluta med att ungen satt och klappa och vifta med händerna och
var helt lyrisk, så cirkus var att rekommendera. Speciellt när man sitter längst fram
och känner lukten av hästarna. hahaha . sen däcka någon av i bilen så vi avslutade
årets kräftsäsong med att mumsa kräftor och kika på thorn, dock så var jag lite trött
på ögat så jag gav upp.

imorse när klockan ringde halv 9 var jag inte kaxigast i världen men det funktionera.
pallra mig iväg till skolan som börja klockan 10 . full av förväntan, men mest spännande
att se vilka som jag ska dela mina studiedagar med. det var några äldre . mammas ålder.
några i min ålder och några som inte talar så bra svenska. och en kille. men alla som skulle
vara där kom inte, så det återstår väl att se.  Fick prova kockkläder som vi ska ha på oss.
det dryga är att vi ska köpa dom, det är inte till låns som gymnasieeleverna. och jag blev
tvungen att ta jättestora storlekar så jag kunde växa i dom, men sen sa hon att jag kunde
faktiskt få låna om det krisa. Så det hoppas jag ordnar sig. kommer känna mig otymplig
i framtiden. men det är ju skola, så det går nog bra. och sen kommer jag ha sovmorgon
varje måndag och sluta tolv varje fredag och så kommer vi nästan till 95 procent stå i köket
och grejsa, ska bli så himla skoj! :) ... det här ser vi fram emot.
dock praktik i vår ... få se hur jag ska lösa hela den baletten. men det får vi ta då.

något som däremot är drygt är att jag ska betala tillbaka på skatten och fick inbetalningskortet idag,
ååååh, jag som glömt bort det, jag som bara får futtigt csn bidrag. åh, jag känner mig så fattig,
får 10 tuss mindre i månaden än jag är van med. ilandsprobleeeem!

däremot skynda jag mig hem förväntansfull över 3 paket som jag vill, har ju nätshoppat.
så hoppas det kommer imorn, eftersom det inte ville komma idag.

Nu tips från coachen.

WORDFEUD - mitt nya beroende, mobil APP, ladda ner, bli medlem . skriv mail och ngt skojjsigt namn,
sen lägger man till dom man vill spela mot, vänner osv, eller tar ngn random så spelar man
alfapet mot varandra och man behöver inte göra de på en gång, det är bara gå in där när man har tid
och knåpa ihop ett ord. starka rekommendationer!

BONPRIX.SE -
Fina kläder, till bra pris. dessutom väldigt ofta olika rea kampanjer. så man kan
lätt komma billigt undan, också fina mamma kläder.

ANAIS.SE - annorlunda och fina barnkläder

E.L.F - Smink - billigt, bra pris.

www.rabatterat.se . tips med erbjudanden, kampanjer osv.

.... det var allt för denna gång.

nu ska jag vila mig lite, trött på ögat .. sen ska jag städa köket och styra ihop lite matlådor till framtidens
trött jag. som jag känner på mig att ja kommer vara.

och förövrigt - sjukt pepp på skola, ska bli så skoj! hacka, skala, laga, skära. jejj!

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0