Tårtor - Innebandy, Dop, polis ...

Har bakat lite tårtor på sistone, hade bestämt att jag skulle göra tårtorna själv till dopet, så jag blev
tvungen att öva lite innan, amatörmässigt resultat, men vad säger man övning ger färdighet, tänkte
dela med mig av mina kreationer.





Sockerkaksbottnar, glasscreme, passionsfruktsmousse, italiensk maräng smörkräm
täckt med sockerpasta.





Polistårta, sockerkaksbottnar, täckt med kolasmörkräm, jordgubbsmousse,
lemoncurdgrädde och rårrörda jordgubbar ... tror det var så.





Doptårta, bottnar, sockerkaka och choklad, täckt med en vanlig smörkräm med vanilj/citron
fyllningar .... vit choklad ganache och hallonmousse och rårörda hallon.



Doptårta, få se .... sockerkaksbottnar, citronsmörkräm, passionfruktsmousse,
hallonmousse och rårörda hallon, lemoncurd och kiwimousse tror jag det blev.



Cakepops, fortfarande lite frysta här : )





Innebandytårta, sockerkaks botten och death by chochlate botten,
täckt med italensk maränsmörkräm, fyllning jordbubbsmousse, rårörda hallon
lemoncurd och glasscreme .... täckt med sockerpasta, och det svarta ska
se ut som en autograf med ätbar tusch :D

Jag hoppas jag blir bättre med tiden, för det är grymt skoj iallafall : )

Kommentarer
Postat av: Tina

Du har "legat i" ser jag :)) Det ser bra ut :))

2012-05-12 @ 16:40:58
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: Ki

Men Gud Johanna har du gjort alla dom där tårtorna?? Fan va duktig du är då!! :)

2012-05-12 @ 17:11:08
Postat av: Emma

Hejsan!

Jag hittade hit när jag googlade på tårtor : )

Kan du inte lägga ut recept på nån? Dom är superfina allihopa! : )

2012-05-13 @ 07:31:58
URL: http://solemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0