Som ett åskmoln!

Idag vakna jag och penny tidigt, åt lite gröt. Hon älskart!
Hämta upp lina och gick till sandvikenhus, hämta nyckel och gick till radhuset. Till min förvåning var det skitäckligt och stökigt. Så det var till att ringa och styra upp det. Inte ens fasaden var målad. Suck! Men fina tapeter hade vi iallafall fått, målad trappa och diverse småfel var fixade. Hurra! Ska dit och tapetsera själv och sen går flyttlasset. Härligt! Sen åkte jag iväg och jobba. 9 dagen av 10 dagar. Gick som en dans, precis när det börjar bli som roligast tog det slut. Och om folk tycker jag är galen som jobbar nu när jag är mamma ledig ska förklara att Jag gör det för ett; mammapenning suger och jag vill ha en krona extra till semester ... Två; lägger ut krokar tills mamma ledigheten är slut och det skulle bli lättare att få jobb iland och för erfarenhetens skull. Sen att jag älskar att jobba är en annan femma. Nu är jag åter igen hemma. Tänkte packa lite men är trött och Karln hade inte fixat nå kartonger så jag slängde ihop en glassmet istället på hans begäran. Nu ska jag ta mig en dusch och sen sova. Hat mycket att stå i nämligen!
Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0