Karpaltunnelsyndrom och meralgia parestetica

Det kära vänner ska jag förklara vad det är, vanliga åkommor och såklart något man kan bli drabbad av som gravid. Och såklart blev jag det. Karpaltunnelnsymdrom är att nerver och grejs och tillförsel ligger i kläm i handleden och nerven inte får kontakt. Och gravid som man är skapar vätskan ett tryck och håller man på som
Jag i ett kök och hackar och har mig är domningarna ett faktum, i början var det bara på nätterna nu är det konstant. Det enda som oroar mig är att nerven hunnit blivit skadad och att det inte ger sig när graviditeten är slut, det skulle va en undergång pga mitt yrke.
Sen åkomma nr två meralgia parestetica .... Har länge funderat varför ibland högerlåret somnar och att jag ibland vaknat under nätterna av att det känns som det bränns och någon bitit mig i låret, eller stickts till. Eller att låret bara domnar bort och försvinner... Tydligen också en gravidåkomma där känselnervern till låret slingrar sig runt bäcken bland annat och på slutet av graviditeten då bebisen sjunkit ner kan få den nerven i kläm.
Så Alla som undrar varför era kroppsdelar inte funkar som dom ska alla gånger. Så vet ni nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0