Jag säger godnatt bebis säger rock'n'roll

Apropå bebisar så är det verkligen babyboom runt omkring mig, flera som nyss fått sen minst fem st som ska få runt mitt datum och flertal gravida. Kan ju betyda att man börjar komma upp i ålder... :) ja tiden går fort när man har roligt! Önskar min tid kunde gå ännu fortare än vad den redan gjort. Hade första kvällen på praktiken i det varma köket... Börja med att koka över lite, fint de! ... Praktiken i sig går bra, dock är jag långsam och den sista timmen gör sig ryggen påmind. Det dryga är att min hand domnar bort mer och mer när jag håller på i köket... Så jag har denna vecka och en till... Står lite i valet och kvalet om jag ska skippa den sista veckan, får ta en dag i taget så får vi se. Ibland kanske man får ge upp envisheten lite och tänka på sin hälsa, men det är svårt när man vill två saker samtidigt här i världen. Speciellt när man blir tvungen att göra praktiken och inte får flytta den och ta studieuppehåll, tycker det verkar bra knepigt. Men nu är det inte långt kvar så :) ... Var till mvc idag och allt såg fint ut, så man ska väl vara glad att allt sånt ser bra ut istället. Och att lilltösen är mer vild än tam där inne, kommer ha ett brutet revben innan detta är klart. ... Det konstiga med graviditeter är att jag aldrig hört ngn klaga på alla krämpor man har och har bara hört fantastiska saker, är jag den enda i världen som tycker att det är en påfrestning psykiskt som fysiskt och kräver väldigt mycket av en som
Människa? Eller upplever jag det kanske det dubbelt så jobbigt för att jag står i ett kök hela dagarna? Hur som helst. Stoltare än tuppen kommer man va när parveln ligger på ens bröst och man kan säga yes, jag gjorde det och få lukta och pussa på sin alldeles egna bebis. Som är bara sin egen ingen annans. Häftigt men ofattbart. Och så nära men ändå så långt bort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0