Dagen idag bf+5

Hallåjj alla glada och mindre glada.

sov som vanligt läääänge. gott! :) måste ju ladda batterierna inför vad som komma skall,
har ju svårt att somna och när jag väl gjort det dååå soooover jaaag. snark! Zzz...

har städat idag igen. gör inget annat känns det som, sen hade det kommit postleverans
från stylebytyra.se spana in denna ring, jätteläcker.



fast efter jag provat ringen så insåg jag att den fastnat på mina knubbiga
och vätskefyllda prinskorvs fingrar. så jag får vänta med att va lite
fin och så ska väl min franska manikyr påbättras! :)

pallra mig även iväg till enen och hämtade ut paket nr 2 ett par silvriga
schyssta nikeskor. däremot smala och mina vätskefyllda fossingar tyckte
dom var aningen tråna och svåra att få på sig när magen var ivägen
så dom får vänta en månad innan dom åker på och dom gamla slängs.

lagade även ihop lite stek kassler, potatis och stuvad purjolök. så simpelt och så gott.
stuvad purjo finns inget enklare. och ett enkelt och gott tillbehör.
stek på purjon utan att den får färg, häll på grädde och krydda kanske lite citron låt
puttra ihop. gooooott! vill man ha en smalare variant funkar vatten och en buljontärning också.
eller båda ;P

sen hade jag tusenfrågors klubbor med hjälp av lilleman som plocka ut allt ur kökslådorna och
frågade "vad är det här då" ...så då ska man berätta vad det heter och vad man använder det
till, det är ju kul att det är någon som också gillar att laga mat med mig, så man har ju ett köksbiträde
med sig i köket jämt och som dessutom blir skitarg om han inte får hjälpa till. så det är lika bra
att ge med sig. och så var det med den saken.

avsluta kvällen med en smoothie och lite dumle och tv ....
dumt att dricka nyttig smoothie och varva med dumle, smartigt! ;)

.... och lilla söta fröken bebis där inne ... kan du komma ... jag är trött på att rulla ur sängen :D

Puss & Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0