Hej hopp!

tomatsås är underskattat.

gårdagskvällen var lugn. förkyld så vad annars.
idag var det skoldag igen, fortsatte på gårdagens tema och fick
även göra olika såser, grundsåser och inlägg av gurka och rårörda lingon.
så det blev mummigt i magen det kan jag lova.
fick sluta lite tidigare eftersom vi var så snabba efter vi hjälpt till och
plockat in lite varor.
väl hemkommen och uttråkad fick jag lite inspiration av en maträtt som vi
pratade om igår. och eftersom jag hade rödspätta i frysen slog jag slag i saken.
panerad rödspätta gott! .... panera, stek och sen in i ugnen för det sista.
gjorde potatispure till . muskot är tydligen en hemlig krydda iallafall i pure och inte mos.
sen gjrode jag tomatsås till. tänkte prova mina skills i köket och göra en av alla grundsåser
tomatsåsen. så prommis till affären då och prova göra denna goda tomatsås.
hacka ner morot, lök, fläsk, blancherade och skalade tomater.
bryn i smör, sen i med tomatpure ... fortsätt med mjöl och späd ut med ljus buljong.
och låt det sen puttra ihop avsluta med salt o peppar. och sila sen av såsen.
och tada, den mummigaste tomatsåsen i mitt livs historia. hahahahha. så jäkla göttigt!

nu ska jag kika på halv 8 hos mig. mitt kvällsnöje. och försöka kurera mig så man orkar med
resten av skolveckan ... och dessutom ULTRALJUD IMORGON! . jag är så nyfiken. såååå spännande! wehejj!

hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0