Heeeelg :D

dagarna har bara ramlat iväg :D

har fyllt dom med diverse plugg och avslutade med prov i fredags.
Så summan av veckan som varit så har vi gjort fyra olika fonder från schratch.
tränat på olika skärtekniker, lärt oss stycka fågel både anka och kyckling.
och näringslära, livsmedelshygien. och så hade vi provet då, gick riktigt bra.
just de hade grönsaker också, skulle, lukta och smaka och skriva ner de på provet.
skoj faktiskt :D

och för er som undrar går jag en kockutbildning på yrkeskomvux. en grundutbildning
och arbetsförberedande utbildning för att få jobba i ett kök som både kock och kallskänka.
det är allt från storkök, till restaurang A och B, varm o kall kök . gastronomi, bageri .
u name it, u name it .... jag ska iallafall summan av kademumman kunna börja jobba som
kock efter avslutad utbildning och praktik.
men jag kommer nog inte kalla mig kock förrän man har lite mer i bagaget :D

Jag och mitt hjärtegull fick ringarna som vi beställt. trolovad tills döden skiljer oss åt ;P
skulle egentligen vänta ... men kul om dom ligger i en påse . fick ändå inte på mig
ringen för kroppen är full med vätska ... så den får väl sitta runt halsen då, kan ju bli
hur oromatiskt som helst detta. men det är ju tanken som räknas. det är kärlek iallafall :D

sen så .... var pattsan, carro och mich här igår . mycket trevligt åt mat, efterätt och diverse
onyttigheter. trevligt att dom kom hit och hälsa på. wehejj! :D

nu ska jag pimpa iordning mig och fånga dagen med familjen.

hejrå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0