driftigt värre.

uppe med tuppen. trampa iväg till skolan. hade mycket teori idag.
gick igenom delarna på kon, grisen, fågeln och lammet.
och 24 olika tillagningssätt. intressant! sen så sluta vi tolv, det tackar vi för.
ska på studiebesök imorgon.
Hem och vila mig lite, sen så tog jag tag i att göra 6 tvättar varav tre var med
bara handdukar. typ 25 st var tvungen att räkna. TJUGOFEM Handdukar.
vem fan gör av med nå dyligt. sen städa jag visserligen i söndags men drog en
runda med damsugarn och golvmoppen på mina 102kvm.
sen kom mamma så då åkte familjen iväg och hjälpte mig eskortera hem en
spegeln som jag ville köpa från jysk. tackar för det. pallra mig sen till ica en snabbis
och handla ingredienser till min cottons pie som jag ville laga, eller shepard pie i folkmun.
men cotton är med nöt och shepard med lamm egentligen. för de säger gordon ramsey.
Lova bettan att lägga ut receptet.

Stek lök och rivna morötter.
ha i köttfärs. så mycket så det räcker till en halvs ugnsform.
alltså så mycket så stor form man tänkt.
2-3 dl vatten med en buljong. koka upp.
stek klart köttfärsen och ha i en skvätt grädde och 1 dl buljong
reducera och tillsätt eventuellt 2 dl buljong om det behövs och
reducera samman allt tills det inte är för löst.

koka samtidigt potatis. som pressas. en skvätt grädde, en klick
smör. salt och peppar. och riven ost. blandas poröst.

ha i köttfärs i botten och mosen över . sen ha på riven ost.

ugnen 200 grader i max 20 min. åtminstone tills ytan fått en gratinerad
och halvhård gyllene yta.

Smaklig! ;) enkelt och gott. och bra att göra om man har rester hemma.

Hoppas det är lätt att förstå nu pattsan! :D

nu ska jag mumsa i mig mer mat, har kikat klart på halv åtta hos mig och
nu återstår robinson igen och då ska det ätas ostkaka.

tjillevippen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0