äntligen slut på veckan.

idag var en rolig avslutning på veckan.
vi fick stycka iordning fileer av en kyckling och sen
individuellt tillaga en maträtt på detta.
så under frukosten så fick man gnussa hjärngeniet så mycket
man kunde. Jag blev iallafall nöjd med slutresultatet, kanske inte
blev exakt som jag hade tänkt mig så tyckte jag att det var gott.
det blev baconinlindad kyckling file med potatis & palsternackspure
och gratinerade cocktailtomater samt sweetchilisås

kycklingen fick stekas och sen stekas tillsammans med lite vitlök & schalottenlök.
in i ugnen inlindat i bacon och de som var kvar i pannan.
sen kokades de potatis och palsternacka som gjordes till pure
med smör, grädde och vit tryffel.
såsen gjordes av creme fraiche, sweet chilisås, finhackad vitlök och finhackad schalottenlök,
lite paprikapulver och salt och peppar. eller salt och peppar är de på allt men orkar
inte skriva med det :D ... sen cocktaltomaterna skar jag på bredden och hade på balsamvinäger,
flingsalt och vitlök och några droppar vit tryffel och så in i ugnen och gratinera.
sen ett litet fint upplägg med skurna bitar av kycklingen och puren sattes dit
med hjälp av en sprits och lite fina ärtskott som dekoration.
Smaklig! :) dom andra hade också gjort roliga rätter. det roliga är att tre hade gjort rätt så lika,
sen var alla andras tooootaaaalt olika. vilket var intressant faktiskt. :)

avsluta med lite babbel av nå lärare från yrkeskomvux. som lär följa upp oss som inte sitter i
skolan vid en bänk :D
vilket drog ut på tiden, vilket gjorde att jag inte fick min tvättid, vilket sen inte gjorde något
då jag ändå inte har någon nyckel för den har gått av för över en vecka sen och dom lova
mig en ny nyckel vilket jag inte heller fått. suck. fast de gör som sagt ingenting.
det är fredag, så ... såååå sugen är jag inte på att tvätta ändå :D

och eftersom min karl ska bort idag så ska jag åka till mina föräldrar och umgås med dom.
hade inte varit fel att suttit hemma och baaara varit men jag känner att de kändes lite
för osocialt. :D först ska jag göra ett snabbröj innan jag beger mig med 41an mot lantligare breddgrader.

fint med fredag. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0