kul jul...

Helt ärligt. jag provade att tillaga bettans trolovade bönmos som hon yrat om
länge nu, och när hon förklarade det, lät det riktigt jäkla gott. men jag
kan säga som så .... fyyyyfaaaaan vad vidrigt de är. får kväljningar bara
jag ser skiten. vill inte ens gå in i köket och titta på det. huha.
sorry bettan =) men ja håller mig till mitt blomkålsmos istället. :D

Satt tre timmar på körskolan idag, och fick fram finfina resultat så jag
är riktigt stolt. duktigt av mig. :D keep it coming.

skulle gå till gymmet, men har sån smärta i min kropp.
men imorgon finns de inga undanflykter. då ska jag dit och
svettas. då känner jag mig förhoppningsvis som en lite mer människa
än idag och igår. gaaaaad.

har inhandlat hårfärg som jag ska pilla i mitt hår.
sen har jag lagat mat. bönmos, vilket det inte blev, de blev ostsås och en morot. gott. noot.
gjorde även en broccoli och sparris soppa. men tänkte äta det imorgon.
var tvungen att göra något av alla grönsaker innan dom blev dåliga.



Hacka aberguine, färnkål, gul lök, vitlök och stek det i smör med
paprikakrydda. koka upp 8 dl vatten med grönsaksbuljong.
ha i vattnet 1 dl vitt vin och 1 tsk tomatpure.
när det kokat upp tillsätt grönsakerna. låt koka ihop tills det mjuknat.
använd stavmixern. koka upp igen och ha i sparrisen och broccolin.
och koka tills det blir mjukt igen och stavmixa. serveras med knaperstekt
bacon. mumsigt : )



Jag är så sjukt godissugen idag, så jag knapra i mig en chokladbit
och istället för mitt cola zero beroende så dricker jag något som är
sjukt gott faktiskt, dricker de jämt på jobbet.
Soda vatten och tranbärsjuice, pressa lite lime i om man vill också.
svalkande som bara attsingen :D



pastasås, simpelt som tusan. bacon, champinjoner, ädelostsås
lök och grädde. mumma :D



bönorna. kräkvarning.

de var allt för mig.

färgning skall ske inom kort.

nu skypas det med pittlina.

tjillevipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0