Innebandy... :D

då ska va vi ... fortsätter där jag sluta kanske.
fick ett ryck i tisdags, har blivit förfrågad om jag vill komma
och provträna innebandy. sagt och gjort så drog jag
på mig träningssuiten. och pallra mig till storvik, damma
av innebandyklubban och gjorde 1,5h träning.
Kan lova att det var så hiiiimla roligt, som jag längtat efter
att få spela innebandy igen. men jobbigt och tungt så det
heter duga. träningsvärken kom på en gång och den
håller i sig fortfarande. det är inte skön träningsvärk vi
snackar om, utan ren och pjur smärta och stelhet. fyfan,
men det var det värt. avsluta med ett värmande bubbelbad
för att mjuka upp mina ömmande mukklisar :D



 gick ut och gick igår, tänkte att
det skulle släppa lite, men har ont i knät och benhinnorna.
fattar inte varför, eller jo... man kan säga som så att det kallas
dåligt jäkla sjukt otränad. men håller jag i träningen och tappar
några pannor så kanske det går lättare. träning nästa
tisdag igen. så kuul =)
Gårdagen bestod av att lapa sol på balkongen. städa lite här
hemma. gjorde mummig mat som vanligt och kikade på hockey.
Today is the day. Regn, inget solsken. trist. kanske inte....
började med en timmes morgonprommis i regnet. skönt.
dock ont, men de skiter jag i . kilona ska bort.
så nu har jag gått varje morgon sen måndags och gymmat och varit
på innebandyträning. ikväll blir det gymmet igen. ska även pallra mig
bort till körskolan och plugga x antal timmar. ska först hoppa in
i duschen och dra en repa på "stan" ... haha ...
karljäkeln drog iväg på näst sista eftermiddagspasset. hate it.
alla jobbar, alla pluggar. vad hände med mitt sociala liv. inte för att
jag är så piffig nu förtiden heller. sjukt uttråkad på vad allt innebär.
få se vad det ska ställas till med för roligheter till helgen kanske?
who knows.

En smalare variant av wienerschnitzel, blomkålsmos
samt egen gjord äkta pizza sallad ;D jejj!






Recept.

Fläskkött, vad du nu väljer att ta ... men ta något som passar
till den fina lilla schnitzeln du tänkt göra, men detta är en smalare
variant utan panering, mycket enklare dessutom, nyttigare, ah u name it.
banka först ut skivorna du skurit. krydda efter tycke och smak och
ge dom en fin stekyta i pannan, sätt ugnen på 220 grader . och
vik ihop köttskivorna och lägg skinka/bacon/kalkon skivor emellan,
vad du nu känner för och ostskivor. fäst bitarna med en tandpetare och
proppa in det i ugnen och låt köttet genomstekas. sen är det klart.
mummigare än mummigast. och valfritt tillbehör.

pizzasallad. a la johanna.

så här gör jag min pizza sallad .
kålhuvud, och använd osthyveln. blir finemang,
lägg strimlorna i iskallt vatten för krispighetens skull.
ta sedan en kastrull och ha i
1/2 dl Olivolja
1 msk vatten
1/4 dl Vinäger
1 tsk Honung
1 nypa Flingsalt
1 liten pressad vitlök
1 nypa strösocker
låt detta koka samman.
man kan modifiera detta efter tycke och smak.
måttena är bara på ett ungefär.

blanda samman vätskan efter du hällt bort vattnet från kålstrimlorna.
tillsätt .... svartpeppar efter tycke

låt stå i kylen. desto längre tid desto bättre.
och glöm inget metallföremål i salladen. kan få förödande konsekvenser ;)


Synd att solen inte skiner annars har mina dagar sett ut så här ...



nu. fånga dagen. tjillevipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0