Tjabbalouba.

har brist på fantasi varenda gång jag ska skriva en rubrik. urk.

Det är vår, solen skiner, solen värmer. det är mumma att sitta på balkongen
och njuta. vårkänslor, det borde spritta i kroppen eller hur?

men det gör det inte hos mig. känner mig som en djup vilsen och sargad själ.
optimal lycka, vad är det kan någon berätta det för mig?
enda gången jag känner lycka är när jag får vara med den jag älskar.
men jag känner mig nere, nere, nere och riktigt bitter och jag vet inte
riktigt vad jag ska göra åt saken heller, är nog inne på tredje månaden
av denna känsla.
och sen att jag har massa måsten jag borde göra, gör inte saken bättre,
för när jag inte åstakommer någonting känner jag mig bara ännu mer
misslyckad. Skulle behöva slippa min ryggvärk och komma iväg och jobba,
men åker jag och jobbar så vet jag hur den känslan även kommer bli,
att ständigt tassa på tå och vara rädd för att höra att jag hela tiden gör fel.
hungerskänsla vet jag inte ens vad det är, antingen äter jag som det vore
sista gången, eller så äter jag ingenting alls.
gråter för allt eller inget ....
eller den värsta känslan av att inte ha lust att göra någonting.
man bara är. och ser hur allt rinner iväg.
Frågan är vad man ska göra i en sån här situation, alla säger, bit ihop och kör
bara, men de är lättare sagt än gjort.

i´m deep down there ... can someone please help me up ?

jag umgicks med lina igår. eller med linas dator.
sen hem och åt mig en pizza och såg på himlen är oskyldigt blå,
stukad film.
idag har jag sått dom sista fröna i mina krukor.
få se om jag kommer lyckas med några blomster till sommaren.

nu väntar jag på att paulina ska komma till sandviken och
göra mig sällskap på en promenad och kanske lyfta mina mungipor en aning.

kärlek.

Kommentarer
Postat av: Tina

Den person (du) som jag känner någorlunda vet jag att du kommer att ta dig till den gladare känslan, även om det inte är så idag. Du har en inbyggd glädje i dig och en styrka att fixa saker. Sen att man blir sjukskriven för värk det är skitjobbigt. Jag gick ju över två månader förra året med borreliavärk och det var banne mig inte kul. Huvudet vill en sak men kroppen säger ifrån. Men så småningom ger det sig och du blir som vanligt igen. Det är tillåtet att känna sig ledsen och frusterad.

Styrkekramar till dig från mig :)

2011-04-11 @ 15:53:14
URL: http://tinezza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0