Sommar utan sol?

Svensk sommar. är den inte underbar så säg, regn, regn och åter regn.

Är det meningen att man ska känna sig stressad på sin semester,
har hela semestern spikad känns det som, ingen vila ingen ro,
men man vill ju hinna med så mycket som möjligt när man är ledig.

Imorgon står tvätt på schemat, för på onsdag ska jag till göteborg,
och kika på dropkick och flogging molly på WCR, det ska bli trevligt
sen ska jag spendera helgen med en gravid jenni som jag inte träffat
på ett år och hennes fästman, trevligt, det var på tiden att man tog
sig i kragen och hälsa på min kära vän.
Sen kommer det kanske bli ett extra stopp på vägen hem.

Sen ska man jobba på semestern också, kanske inte alltför mycket,
men det blir en del, tog även bort tio dagar på semestern för att få
jobba, så nog är man workoholic också, ska även hinna med att hitta
mig ett boende, det är den största rynkan i min panna, det känns som
det kvittar vart jag bor, bara det är något eget ... har en plan B åtminstone,
så får väl se hur det blir med det. men det är iallafall det största
stressmomentet i min själ just nu . Så hej, jag måste köpa mig flyttkartonger,
för det är väl lika bra att börja rensa ur nu, för man samlar nog på
sig både det ena och det andra, för att inte tala om hur mycket kläder jag äger.
Kläder jag faktiskt kommer i nu efter mitt ihärdiga motionerande, klapp på axeln!

Ett blogginlägg till blev det i väntan på att paulina ska bli klar så vi kan
bege oss in till stan.

Passar på att bjuda på lite bilder.



Jag & min bror använde oss av våra kockkunskaper och bjöd familjen på
Tornedo med ädelost inlindad i bacon och blancherad broccoli med ädelostsås.
och nå konstigt han gjorde till, med ugnsstekt klyftpotatis marinerad i vitlök,
vi kan vi! : )



Sen provade jag göra en skaldjurscheescake till min brors student,
som blev riktig lyckad faktiskt, riktigt stolt över mig själv,
Så man var ju snabb med att tala om att det var jag som gjort den, haha!



Så firades min bror student, grattis till han! lillsparveln!



Bjuder på en bild från i lördags och mina festligheter.

Det var allt för denna gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0