Detta kan bli ett långt inlägg.

Efter mitt sista inlägg knallade jag till tåget och intog min plats, vägen till sthlm gick bra
och väl på tåget mot göteborg då träsmaken i rumpan börja ta vid, så börjar tåget
krångla med bromssystemet, så varje gång tåget kom upp i hastighet så nödbromsa
tåget utav av sig självt, så de va antingen det och stanna hela tiden eller åka i 80km/h,
vilket inte spelade ngn roll egentligen då jag kom 2h sent till Götebort än beräknat.
Det känns som jag inte har sån tur när det gäller tågresor, det går aldrig riktigt vägen
med mig, men men ...
Väl på plats kom bästa Jenni och mötte upp mig med två vildingar till hundar
och en vilde till karl, så det blev hem och ha filmmys och ett par glas vin,
var tvungen att lägga mig tidigt då jag skulle på WCR "West coast riot" en dagsfestival
i frihamnen i gbg, där mina absoluta favoriter skulle spela,

Dagen därpå var man uppe med tuppen och hämtade upp resterande sällskap,
tog vägen förbi systemet och intog matsäck vilket involverade ljummen bira,
så där satt vi från 11.00 på dagen ända till eftermiddagen och lapa sol, umgicks och
drack öl, riktigt trevligt faktiskt,

men sen var det dax att knalla till området,
men törsten övertog oss, så vi var tvungen att dela på en flaska fisk, och det var fiskstopp
var 50e meter. Haha!



När vi väl kom dit så var det bara att ladda inför Flogging Molly,
jag och eric satt i en timme längst fram för att få så bra platser som möjligt,
vilket vi fick också, men de va inte sånt fullt drag på spelningen, men den var bra, Jag gillar´t!
Sen blev de mat & ölpaus inför kvällens stora händelse, Som jag längtat, Jag fick stå allra
längst fram till dropkick murphys, stod där i en timme, men sen när det väl drog igång,
vilken känsla, vilken eufori, Det gjorde inget heller att sångaren hoppa ner från scen och stod
en millimeter framför mig och jag fick känna på hans vältränade tvättbräda `fniss` ;)
Men jag stod där nog med tårar i ögonen och yla med till varenda låt, och årets moment var när
dom körde Forever, det var så vackert. Det var ett riktigt ös!



Tyvärr va de svårt att få bra bilder när man stod längst fram packad som
en inlagd sill, och alla tryckte på bakifrån. Men bättre än inget.

(en parentes är att jag åker tåg, kollar på filmklipp, bilder och lyssnar på dropkick, och känner av mitt fina moment från i torsdag, tårar i ögonen igen. I´m in love. )

Kvällen fortsatte, sen kikade vi på The Hives en snabbis och drog in till Avenyn och tog
någon drink, men man var rätt sliten efter att ha suttit i solen och druckit hela dagen,
så jenni kom och hämta mig, så vid 02.00 var en trött och glad Johanna i säng.

Dagen därpå bestod utav att lapa sol, en härlig dag att bara sitta och göra ingenting,
var till sjön och bada hundarna, sen på kvällen bjöd familjen på grillat och lite vänner
till dom var där, så det blev grillat, Kortspel och öl & vin på det, igen ... dom blev fulla,
inte jag, jag höll mig passiv, var fortfarande trött : )

Dagen därpå blev det ingen vila eller ro heller, vakna av att en unge tittar på mig jättelyckligt
och undrar om jag är vaken, jennis; killes dotter tyckte de va dax att gå upp,
Vi drog in på universeum i stan i gbg och kika på djur, och massa grejer som fanns där,
det var faktiskt roligt och intressant. avslutade kvällen med Xbox, vilket jag också fick
konstaterat för mig att jag var sämst på. Haha! Bilspel är dock inte min grej riktigt.

Denna dag bestod av ingenting vill jag lova, det har regnat och då vill man inte göra speciellt
mycket, dock sprack det upp nu på eftermiddagen, så avslutningsvis hos familjen miletic/kondrup,
så åt vi tacos. Sen släppte hon av mig vid tåget.

Så nu är jag på väg mot vidare äventyr.

More to come. Jag gillar semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0