Roadtrip ?

Nu har jag inte bloggat på 2 veckor, men det kan hända att jag haft fullt
upp att avnjuta min semester ... så en liten snabb uppdate från två veckor
tillbaka och fram tills nu .

Onsdag 23e
Jag och bästa Laura drog upp till edsbyn, massa bilåkande,
råkade även köra på en hare :( vårat vrål borde ha varit
med på dolda kameran, vilket kaos.
Torsdag
Dagen uttnyttjades men en timmes svettig promenad,
lite crossåkande, sen lite middag på det med hela
familjen som var där. För att avsluta kvällen med kastfiske,
laura, jag hennes pappa och bror, skitmysigt faktiskt, jag gillart!
avsluta kvällen med bastubad, jättemysigt!
Fredag
Dagen efter fick vi vara uppe med tuppen och bränna till gävle
och styra upp oss inför midsommarafton, inhandla diverse inför
kvällen, Hann käka lunch med min familj och släkt i Storvik innan dom skulle
vidare, sen gjorde jag midsommartårta och fixa inför kvällen,
Sen kom det folk och vi grilla och hade jättemysigt, spela kubb och
spel och sånt. Och tårtan gick åt, tack vare tim hahahaha .
Sen drog vi vidare till gästis i Torsåker och härjade lite.
Avslutades i Hofors,
Lördag
Fick med mig Laura dagen efter till farmor och farfar,
dock va vi lite bakis så vi somna i soffan, så kom bästa mamma och
hämta oss två bakiströtta människor! : ) från Hofors till Storvik
Dagen spenderades sovandes i soffan, och sen vidare till pattsans soffai gävle där
vi frossade i oss pizza. Gött! Det var våran midsommardag, medans alla
andra var fyllon, Kvällen avslutades med film, tills jag börja må dåligt,
hade tydligen lyckats dra på mig en matförgiftning, men jag gick
inte riktigt med på det, så även fast jag kände mig allmänt borta så följde
jag med till grisslehamn,
Söndag
då vi åkte och hämtade upp paulina som klivit
av på jobb, så jag dryga mig och sökte efter diverse friskhets tecken,
förutom då de jobbiiga sakerna hände, då blev ja sjuk igen, hihi ;)
In på eckerö och hämta packning för att dra mot södertälje, första stopp
i norrtälje och sedan depå stopp
i sollentuna på ett glas vin, Dom drack inte jag, men jag kände mig inte
helt hundra än : ) ... efter många om och men framme i södertälje hemma
hos Laura,
Måndag
Väckte herrskapet klockan halv 9,  pigg och alert eftersom jag
somna först, utvilad, och friiiiiiiiiiiisk, jippie, så jag fira det med en bärs
till frukost, när alla styrt iordning sig lära vi gå ut i solen och möttes alla
upp på josefinas på djurgården och unna oss rose, ceasarsallad, hummer och skumpa
med klarblå himmel och strålande sol, helt totalt underbar dag, solstinget var
dock nära, sen kutade vi in på Gröna Lund i två timmar och härjade lite,
Jag som hatar karuseller åkte bergochdalbana, kände mig fortfarande helt
väck resten av kvällen efter det, fytusan. Sen drog vi vidare mot Snaps och
där mötte vi upp ännu mer folk, Var nästan över femton personer, men
de kom och droppa av folk till och från, Delade på lite rose där med, Bästa
morbror var med, det gillades! : ) .... Sen avslutades kvällen på anchor där
vi drack lite mer groggar innan alla tog sitt pick och pack och drog hem,
kan lova att det var den roligaste taxiresan jag någonsin varit med om,
En turkgubbe som vi garvade åt och som garvade åt oss, Paulina gjorde verkligen
succe i hans ögon, eller? Daimglass och rubbet, Jag gillart, det med hahahah!
Det är nästan som luggen hihi ;) ... Tack för inatt Sthlm Stad
Tisdag

Dagen därpå var man också uppe med tuppen och drack en bira till frulle,
hälsa på lauras släkting en trappa ner och bara var, gött, dock sega och
vi skulle åka till Oslo, men tids nog kom vi iväg, aningen sent, men det är
inte så konstigt när de gäller paulina och mig, vi tycker det är roligare att ligga
och ta fula bilder på varann istället för att göra oss klar och åka, vi tog ett
depåstopp med bullar och saft i tumba för att spana in mitt nya boende, en söt liten
stuga, Hoppas jag kommer trivas. Inflytt första augusti. Sen blev de nattbilåkning,
jättemysigt, blev ett stopp i karlskoga för kiss och rökpaus hos paus faster som
jobba med oss förr. Sen väl framme i Oslo mitt i natten så sov vi som två stockar,
Onsdag 30e
det tråkiga var att det regna på dagen så vi fick roa oss med shopping, men det
gick lika bra det, Skönt och gå runt och andas Osloluft, lyssna på norska och känna
lite nostalgi, det gillas, sen på kvällen sprack det upp så det var helt perfekt för oss,
lite förfest på paus syrras kollektiv sen utgång, Hade en helt okej trevlig kväll som avslutades
med norskkebab av roliga utlänningar.
Torsdag
haha, dagen efter skulle vi vidare IGEN! :)
typiskt nog var det sjukt fint väder, men det kunde inte hjälpas, så det blev bilåkning igen,
Startade morgonen med semesterbira. Depåstopp för diverse shopping i Karlstad,
 Och tillslut kom vi fram till paus farmors sommarställe utanför karlskoga,
Jättefint var det, så det blev middag och lite vin på det och ostbricka  och ett finskt bastubad som var vedeldad, det vill jag lova var en riktig hit... kvällen avsluta jag
och paulina med att cykla iväg till sjön och tjattra lite och dricka mer vin, jättemysig kväll, We like, big time!
Fredag
Dagen efter strålande sol, så vi drog iväg till sjön och la oss på en klippa och solade och bada,
första dagen på semestern som jag kan ligga stilla ner och sola och njuta av ett fint väder,
så det kändes toppen, sen tillbaka och äta lite lunch. Bada lite mer i poolen och tog oss en bastu, för
det nalkades nämligen finsk fest, Hela släkten och finska föreningen tror jag var där, så det var
finsk sprit hela kvällen igenom och jättegod mat som dom ordnat. Det var ett kalas i sig vill jag lova,
Jag skratta så tårarna spruta, det var så himla roligt, Sen sov vi i husvagn jag och paulina, deeet var nostalgi,
och som allt annat jag skrivit om så var det också mysigt haha.
Lördag
Avrese dag ännu en gång, efter vi tackat för oss var det dax att åka iväg med den röda faran igen,
som vanlig alltid lika kul att åka bil, denna gång körde paus syrra en bit, Hon gav oss ett par skratt, sånt gillas med! ... Vi fick tokgasa för att hinna hem eftersom jag skulle jobba på heartan på kvällen, tog dock matpaus
I västerås. Var hemma fyra i gävle, tog mig en dusch och gjorde mig iordning, måste dock varit en av dom varmaste dagarna någonsin, för när jag cyklat till jobbet var jag lika svettig igen, plus att man lära ha skjorta på sig,
så varje gång jag hämta eller bar något så bildades det nya vattendroppar i pannan, Det var en lugn kväll, men den drog igång en och en halvtimme på slutet, så det blev en bra kväll, hade bara två puckon denna kväll som dryga, men inte alltför mycket fick även se Petra, det var längesen, Sött brunbränt fyllo som stod i min bar med ögonen i Kors. haha! : )
Söndag
Uppe med tuppen, Hem till Storvik, Familjen är på semester så någon lär styra upp vattningen,
Sagt och gjort, Hade sån tur att paulina och bettan kom och gjorde mig sällskap på lite soldyrkning.
Sen kom Paulina och jag gjorde käk åt oss, och vi drog av två filmer innan vi somna sött.
Måndag
Ännu en dag med sol, kan man bli lyckligare, Fixlunds dag Vattning, Gräsklippning, Poolrensning, Målning av möbler, städning av altan, och massa donandes, färgen sitter kvar än, Sen fick jag sällskap av en gammal kompis, som man inte träffar alltför ofta, satt och tjattra och kika på film, väldigt trevligt.

Tisdag, dagen idag.

Längsta blogginlägget i min historia, till och med så tangentbordet börjar ge upp och segar sig, så
ha överseende med stavfel, förstår inte varför min dator börjar balla ur, börjar bli sur. suck.
Idag spenderades dagen med att flyttpacka i Gävle, Sjukt tråkigt, fick med min lillebror, för hade
man gjort de själv hade det gått sakta och man hade stått och suckat bara, fick lite gjort iallafall,
blir mer imorgon, bläääe. vill inte : )
Sen kom pau och hämta upp Oss, Så drog vi till huset i storvik, tog varsin bärs, och hänger som vanligt,
Fick lite separationsångest igår när vi suttit ihop i en vecka, haha.

Har även kör med en epilator på mitt ben idag, och det är inget för ngn som inte är självmordsbenägen,
fyfan säger jag bara. uuuuh, så ont de gör.

Nu orkar jag inte skriva mer. tack för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0