Vadå att vara tjej?

är det jobbigt att vara tjej?

(att tillägga så handlar detta inte om mig ....hahahahhaha)

Börjar veckan att färga min utväxt som inte börjar se riktigt ut som den ska,
och för oss som inte klarar av att spara ut naglarna så går jag på nageltid och
får naglarna fixade, så det klarar sig i en månad till, efter de går jag vidare och
får mina ögonbryn plockade, färgade samt ögonfransar, sådär, nu känns de som
man klarar sig en månad ....
men sen ska man duscha också, så när naglar, hår, ögonbryn, fransar är fixade
är det dax att bättra brännan, varannan dag i solariet får väl räcka, kan hända
att det blir en gång extra ifall man ska ut på banan,
men när man ska duscha så följs den av en lång procedur, för att inte nämna alla
produkter man ska välja bland¨.
Till att börja med ta ansiktsvattnet som tar bort det vattenfasta sminket i ansiktet
och som bibehåller ph värdet i ansiktet, check! sen vidare till raklöddret som också
bibehåller ngn form utav fuktighet, sen är det dax att pilla bort varenda litet hårstrå
på kroppen så man blir len som en baby, för att sen avsluta det med en vårdande
peeling, en för ansiktet och en för kroppen såklart, (extra plus om man har en sån där boll eller handske man kan peela med så de blir extra bra) så man inte pajjar det vårdande
lager som huden har, bla bla bla ... när det är klart är det dax att tvätta håret,
börja med ett vårdande schampoo som just passar din hårtyp annars kan håret bli
trassligt, extra plus om de gör att de styrker hårfärgen också. INte att förglömma,
efter det ett balsam med samma märke, helst ska de va något dyrt som man kan
köpa från hårfrisören. För att sen avsluta med en sjukt jäklarns vårdande hårinpackning som ska sitta i minst tre minuter, så under den tiden kan man finslipa lite på ögonbrynen, peela och raka sig så att allt är perfekt. Kanske eventuellt prova den där fotfilen som dom gjorde reklam för på tvn och fila lite så fötterna också blir babylena, och varför inte prova den nya intimtvåls serien rfsu kommit ut med, med doft av kamomill, ja det låter som en ypperlig ide, efter man sköljt ur hårinpackningen så är det nog så gott som klart ... duschningen alltså.

Sen kommer del nummer två utav det hela, det finns ju inte bara en lotion att smöra in sig med.
Först när man torkat sig och är klar måste man smörja in sig med en ansiktscreme så man inte
får rynkor, finnar, torr hy, ja u name it ... vad man nu har för problem, sen ska man på med en deo,
helst en sån där man sett på reklamen dom verkar funka skitbra, med anti svett, eller som gör att håret inte
växer ut igen.  Efter det ska man smörja in kroppen, jag föredrar nog bodyshops body butter dom luktar gott,
men då kanske man inte ska ha deo och parfym som luktar också, för då luktar man som en vandrande
parfymbutik från kanske taxfree butikerna på båtarna, vad vet jag. Okej, kroppen och ansikte insmort, check! eftersom man filade fötterna ska man satsa på en extra fet creme åt fötterna också för att bibehålla det mjuka, det babylena. perfekt. Sådär, nu har jag smörjt in mig också dax för att fixa håret, börjar nog med lite spraybalsam kanske, lite silikondroppar och lite annan smörja som inte gör att håret tar skada när man, fönar, plattar, lockar, volymiserar, vågar aaah allt det nu finns, men man kan ju börja med att föna det och för alla som även har hårförlängningar så är det inte enbart till att blåsa det, man ska ha en speciell borste också och extra tålamod, sen är det fritt fram att göra vilken frisyr man vill, vissa tar längre tid än andra, suck.

och ska man iväg någonstans ska man även spackla på sig smink, vilket även tar sin lilla tid, men det orkar jag inte gå in på ....

Det jag ville komma med det här är att jag ska nog gå och ta mig en dusch. hahahahhahahaha
Orka vara tjej?


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha!! skrämmande!

2010-02-11 @ 16:41:47
URL: http://malinklein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0