gaah, PRYLAR!!!

idag vakna man faktiskt tidigt, skönt att fått in dygnsrytmen relativt

normalt igen, så man inte är uppe till fem och sover till tre, så därför

har jag hunnit med en hel del idag och klockan är inte ens över midnatt,

underbart bra, packade ihop mitt pick och pack idag och släpade mig hem

till storvik med mitt sjukt tunga bagage, av någon konstig anledning och dålig

vana som jag jämt gör när jag kommer hem är att öppna kylskåpet, inte för

att jag är hungrig och inte för att jag ska äta, utan jag har alltid gjort så, och

gör så än, bara för att kolla liksom? haha känns sådär halvnormalt, men

laura konstatera att hon gör likadant, hahaha .

la mig på soffan och såg film och hoppa sen i min bikini och stod på gården

och kasta min flairflaska jag fick från kursen, skulle kunna stå i timmar

och kasta en plastflaska upp i luften, lättroad, jag vet!

I brist på annat så satt jag på kaffe och bakade rabarberpaj tills min

kära familj skulle komma hem, och förmodligen så var den väldigt god

eftersom det inte är mycket kvar av den och eftersom jag fick göra två

pajer till med hjälp av mamms. Så även en höna hittar ett korn ibland;)

Sen laga mamms mat som vi proppa i oss efter jag haft lite vinkurs med

henne och berätta vad jag lärt mig, sen åkte vi ner till mormor och morfar

och hälsa på och fick lite vin från tyskland, mysigt och träffa dom, var längesen!

Fick ett strykjärn och en strykbräda av mormor, så nu ska man göra goda försök

med att inte ha skrynkliga gardiner i sin nya lägenhet ... återstår att se hur bra de går.


Gick nyss ner i källaren och tänkte omstrukturera mina prylar till det jag ska

ha med mig när jag flyttar och efter jag fyllt två kartonger och kliat mig i huvudet

tio gånger och insåg att det bara blev mer och mer grejer och att ja inte ens

vill ha med allt, och sen när jag gick till nästa rum och insåg att, Ja jag äger

faktiskt all denna skrot som man samlat på sig genom alla år, allt från gamla

böcker, till vhsfilmer, till köksgeråd, massa silverfat och konstiga prylar

man fått när man åkte massa skidtävlingar och fick massa priser, och då

börjar man fundera, måste jag verkligen ta med mig allt det här, och behöver

jag det här nu? Näe kanske inte nu men jag kanske vill ha det när jag flyttar till

ett hus, eller vill jag sälja det, eller kommer jag ångra mig då? och vart ska

jag göra av alla mina saker för dom kan ju inte stå och samla plats och dam

i mina föräldrars hus i hundra år till, så det kan man kalla smått panikartat

faktiskt, och det är inget korttidsprojekt heller. så jag ska klia mig i huvudet

ett tag till och ta med det jag behöver och inom en snar framtid besöka

både soptippen och en loppmarknad. Who knows!

För vad ska man med helt nya oanvända silverfat till egentligen?

Det är inte direkt så jag tänkt haft saftbjudningar...
Jag kan nog skriva en helt uppsats om detta ilands problem, för
det är inte bara prylar, det är även kläder, skor och väskor på samma gång.
hrm? .....

Ah nog skrivit för denna gång.



Jag och bettan cyklar genom ena sidan stan till andra mitt i natten,
utan sadel på pakethållaren, det kan man kalla rocknroll, haha!
och ont i rumpan ;)



Vi bygger kattplanka til Tarzan inte dåligt :) Värsta fixar frassarna!

Tack för mig, tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag öppnar också alltid kylskåpet när jag kommer hem till mina föräldrar ;P Otroligt dålig (och oförskämd) vana. Vad söt Bettan var i glasögonen föresten.

2009-05-26 @ 12:03:58
URL: http://rocksan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0